Riviertocht tsiribihina

Hi

Wij zijn van plan in oktober naar Madagascar te gaan en willen erg graag de riviertocht gaan doen. Op t forum zag ik echter dat dit in oktober niet mogelijk is ivm droogte, zijn er mensen die hier meer over weten? Ik vind hier namelijk nergens anders informatie over, ook in de lonely planet staat geen goede of slechte reistijd vermeld bij deze tocht…is er iemand die dit wel in oktober heeft gedaan? Ik hoop het!

Grtn lizet

Hallo,

wij hebben vorig jaar begin augustus de riviertocht gedaan. Dit is zeker de moeite maar volgens mij niet meer mogelijk in oktober.
Bij ons hadden de matrozen reeds moeilijkheden bij het vertrek en na een kwartiertje hebben we ongeveer een uurtje vastgelopen op de bodem. Met hulp van andere vastgelopen boten (iedereen helpt iedereen) en zelf ook meeduwen weggeraakt en verderop gedurende 2 dagen geen enkel probleem meer.
Een vriend die dezelfde trip in september gedaan heeft zei dat het bij hem bijna onmogelijk geworden was. Oktober lijkt mij dus niet erg haalbaar. Dit geldt natuurlijk alleen voor de gemotoriseerde boten. De prauwen hebben hier geen last van.
Misschien inplannen en alternatief voorzien indien ter plekke blijkt dat het niet kan. Alles hangt natuurlijk zeer sterk af van eventuele regenval.

Prettige reis

En Lizet, ben je nog naar Madagascar geweest en heb je de riviertocht gedaan?

gr, wendy