Rivier tussen San Jose en Sarapiqui

Hallo allemaal,

4 Jaar geleden ben ik tijdens mijn vakantie van San Jose naar Sarapiqui gereden. Tijdens deze rit zijn wij een rivier overgestoken. Het speciale aan deze riveier was dat er 2 riveieren samenkwamen. De ene rivier was roestbruin en de andere helderblauw. Nadat deze waren samengekomen ging het over in een groene kleur. Weet iemand hoe deze rivier heet en waar deze precies ligt? Mijn broer gaat namelijk naar Costa Rica, maar ik weet niet precies meer waar dit ergens was.

Verder is de vraag of deze 2 kleuren in het regenseizoen ook duidelijk zichtbaar zijn of dat dit alleen geldt in het droogseizoen als er niet heel veel water doorheen loopt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

De rivier is de Rio Sucio (vuile rivier)
Juist in het regenseizoen zie je het verschil erg goed.
Je komt de rivieren tegen als je vanaf San José de route 32 neemt naar Guapiles (Limon)
Je rijdt dan door het park Braullio Carrillo. Bijna op het eind van de pas ga je de brug over van deze rivier.
Je mag trouwens niet stoppen op de brug.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

JAAAA, bedankt!!!

Maar je mag niet stoppen op de brug? 4 jaar geleden heb ik de auto net na de brug in de berm geparkeerd (uiteraard zonder dat andere auto’s er last van hadden) en zijn we de brug opgelopen. Mag dit wel? Zo niet, is er een andere manier om de rivier te kunnen bekijken?