Sarapiqui of Boca Tapada

Hallo,
Laatste week van augustus vertrekken we naar CR.
Na de eerste nacht bij Dos Palmas willen we graag naar Sarapiqui of Boca Tapada.
Lijken deze locaties erg op elkaar of is het de moeite om beide te bezoeken.
En welke is het leukst voor onze 11 jarige dochter?
We willen ook heel graag de groene ara spotten, wat is de beste plek om deze te spotten.
Alvast dank voor jullie tips en suggesties.
met vriendelijke groet
MT3

Beide plekken zijn de moeite waard.
In Sarapiqui is wat meer te doen. Dus leuker voor jullie dochter.
De groene ara heb ik vorig jaar gezien in Boca Tapada.
En dat was pas de derde keer dat ik deze ara heb gezien in 11 jaar dat ik regelmatig
in deze gebieden kom. Dus je moet echt veel geluk hebben.
Het gaat wel weer goed met de groene ara. Uit de laatste tellingen blijken er weer
meer te zijn dan een jaar eerder.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Zoals Johan aangeeft is er in Sarapiqui meer te doen. Er zijn binnen een straal van 30 km, 3 mooie parken te bezoeken, zoals La Selva, Tirimbina en Brauillio Carillio. Boca Tapada ligt nog al een beetje afgelegen maar is zeker de moeite waard.
Met de groene ara moet je idd. geluk hebben, We hebben geluk gehad dat voor het eerst in 8 jaar ze nu 3 keer binnen een maand tijd in onze tuin geland zijn. Een prachtig gezicht als je ze aan hoort komen en dan maar liefst 8 stuks in de boom landen Ze eten uit de amandelboom maar de vruchten zijn er niet het hele jaar. Toevallig vlogen er vandaag 2 over. Er is in de buurt van Sarapiqui een opvangcentrum voor zowel de groene als de rode ara en diverse andere vogels. Ze vliegen daar vrij rond en men mag ze voeren. Je kunt er eventueel voor kiezen om beide gebieden te bezoeken.

Prettige reis.

Wij zijn in beide gebieden geweest. En beide zijn mooi en er is voldoende te doen. Wij hebben de groene ara zien vliegen en ver in de boomtoppen zien zitten in Boca Tapada. Wat voor ons daar een hoogte punt was, was een interactie met de kaaimannen. Zelfs op gezeten en ze zijn wild! Het is daar puur natuur waar je wandelingen kan maken, kayaken en met een boot naar de grens van Nicaragua.

Als je beid kan doen, doe dat dan.