In juli en augustus van dit jaar ben ik met mijn gezin (man en ik, 4 meiden van 4 tot 11 jaar) in Costa Rica. Niet alleen vakantie, ook het bezoeken van vrienden staat op het programma.
Nou zijn wij op zoek naar leuke plekken om heen te gaan waar het massa tourisme nog niet heeft toegeslagen ;). Tuurlijk hoeft het er niet helemaal leeg te zijn maar we hoeven niet alle touristische plekjes te bezoeken. Het voornaamste van onze reis in onze dochters kennis te laten maken met die hele mooie land.
Zoals al is vernoemd. Boca Tapada, Sarapiqui, Caño Negro, Tenorio, Rincon de La Vieja, Uvita, Ojochal, San gerardo de Dota en de Orosivallei.
Zomaar een aantal prachtige plaatsen waar veel te zien is en nog weinig toeristen komen.
Even hierop inhakend, Is Boca Tapada dan te vergelijken met Cano Negro? Beide zijn wetlands en lijken voor mij gelijk… Of kan je dan beter voor een van de twee kiezen (en welke dan? )
Bedankt alvast voor de gegeven tips. Daar gaan we zeker induiken. Zijn voor deze plekken een 4x4 nodig of kun je er met een gewone auto of bus ook komen?
Boca Tapada voelt als het einde van de wereld. Je hebt er jungle en
een rivier met krokodillen, leguanen, apen en veel verschillende vogels. o.a. papagaaiachtigen.
Hier heb ik de groene ara al twee keer gezien.
In Costa Rica is het altijd aan te raden een 4*4 te huren.
Je weet nooit waar je uit komt.
In Sarapiqui kun je het park Baruillio Carrillio bezoeke bv. met een kabelbaan.
Je kunt naar het biologisch centrum La Selva. Een wandeling met gids waarbij je vele soorten dieren zult spotten.
Naar het biologisch centrum Tirimbina voor een cacaoexcursie of een nachtwandeling.
Je kunt er raften, een gewone boottocht maken en paardrijden.
Ook kun jee een ananasplantage bezoeken.
Veel te doen dus.
in Sarapiqui is heel veel te doen en gelukkig niet toeristisch. Buiten de plekken die Johan heeft genoemd, kun je er nog raften, canopy, paardrijden. Onze vriend heeft een prachtige kikkertuin. Cinco Ceibas , lago galapa,Waterval del Torro, bij ons in de botanische tuin kun je ook al heel veel dieren spotten zoals brulapen, luiaards, heel veel vogels. En wij kennen plekken waar echt geen man komt en je een geweldige jungle tocht kunt maak van een paar uur.
Het is zo jammer voor dit gebied dat de meeste toeristen alleen maar de highlights willen bezoeken en dus Sarapiqui vaak overslaan of maar als doortocht plek zien naar het drukke La Fortuna en het steeds meer geld uitbuitende Tortuguero gaan.
Maar er zijn in heel Costa Rica nog wel veel plekken zoals Sarapiqui te ontdekken, vaak krijg je bij de wat kleinere hotels / b&B te beste uitleg wat er allemaal in de omgeving te doen is en geven ze goede tips als je naar de volgende bestemming gaat.
Ik vond Cano Negro ook redelijk het einde van de wereld… Allebei een flink eind hobbelen vanaf de grote weg. Cano Negro biedt de mooiere boottocht, bij Boca Tapada kun je ook mooi wandelen.