Bali Airport Taxi publiceert herziene ( per April 2013 ) ritprijzen. Rit-prijzen voor transport in standaard taxi, model sedan, vanaf airport naar: Batubulan 105,000 rupiah Bukit (Ayana) 95,000 rupiah Bukit (Pecatu) 115,000 rupiah Bukit (Uluwatu) 135,000 rupiah Candidasa 335,000 rupiah Canggu 135,000 rupiah Denpasar South / West 70,000 rupiah Denpasar North / East 90,000 rupiah Dyana Pura / Abimanyu 65,000 rupiah Jimbaran (Intercon) 60,000 rupiah Jimbaran (Four Seasons) 75,000 rupiah Kuta (Discovery) 45,000 rupiah Kuta Centre (Melasti etc) 50,000 rupiah Legian (Jl Padma) 55,000 rupiah Nusa Dua 95,000 rupiah Nusa Dua (Nikko) 110,000 rupiah Oberoi / Kerobokan 70,000 rupiah Padang Bai 315,000 rupiah Sanur 95,000 rupiah Seminyak (Jl Double Six) 60,000 rupiah Tanah Lot 190,000 rupiah Tanjung Benoa 105,000 rupiah Ubud 195,000 rupiah Umalas 85,000 rupiah
Als je zegt ‘herziene ritprijzen’, betekent dat dan dat er al officiële ritprijzen waren? Bij dat loket bedenkt die man altijd maar wat volgens mij. Dan kom je met z’n drieën en dan zegt 'ie: “Naar Kuta? Dat is dan 5 dollar per persoon, dus 15 dollar voor een taxi.” Een paar honderd meter verderop staan de Blue Bird-taxi’s en dan kost het met de meter naar Kuta iets van 25.000 rupiah…
Er zijn beslist officiele prijzen. Bij het loket hangt er al jaren een prijslijst. Wanneer je aandringt op de prijzen van die lijst dan krijg je ze gewoon (is mijn ervaring). Zelf overigens pas één keer gehad dat het mannetje achter het loket me probeerde af te zetten, meestal gaat het vanzelf goed…
Inderdaad, er zijn officiele ( = gepubliceerde prijzen, o.a. middels het grote bord achter op de muur van het kantoor ) en dat zijn prijzen per taxi, niet per persoon.
Oké duidelijk. Dat is dan nog steeds duurder dan met een metertaxi (als er niet te veel file is), maar niet zo’n overdreven verschil als met de prijzen die de opdringerige chauffeurs je zelf proberen wijs te maken. Bedankt voor het overzicht.
Metertaxi’s rijden niet vanaf de parkeerplaats van het vliegveld. Als je perse met een metertaxi wilt moet je naar de hoofdweg lopen.
Veel metertaxi’s stoppen daar trouwens ook niet, de airporttaxi’s hebben een aardige monopoliepositie… Aan het eind van de parkeerplaats vlak bij de weg krijg je als je heel goed onderhandeld nog wel eens iets lagere prijzen, maar voor minder dan 50.000 rp lukt het mij niet om op Poppies I te komen vanaf het vliegveld. Terwijl het op de meter eerder 40.000-45.000 rp is.
Ik heb een paar maanden geleden nog een taxi genomen tot aan de kruising van Jalan Pantai en Kuta Square. Toen stond er iets van 22.000 op de meter. Sinds ze met de verbouwing van het vliegveld bezig zijn staan de Blue Birds ook een stuk dichterbij heb ik het idee, ik denk maar iets van 200 tot 300 meter vanaf het officiële taxiloket. Maargoed, in vergelijking met die officiële prijs van 45.000 tot Kuta is het misschien de moeite niet waard, in vergelijking met die afzetters die 10 dollar of meer vragen wel.
Ik probeer altijd al via iemand in de plaats waar ik naar toe ga een manneke te regelen die ons ophaalt.
Want je staat zo een tijdje te wachten voor je aan de beurt bent.
En meter zou ik zo niet doen nu die hele kruising openlicht.
ik heb ongeveer voor een ritje nusa dua (tutle island) €18 betaald retourtje vanaf kuta
Dat is ook mijn ervaring richting Kuta. Hoe verder de parkeerplaats op richting de weg, hoe goedkoper. En lager dan 50.000 is mij ook nooit gelukt :teeth: Een minpunt van een snorder is wellicht dat je onverzekerd bent (?)