Ringen van de langnekmensen te koop?

Hé Lui,

Ik zat een beetje verkeerd, dus nogmaals dit mailtje!

Zijn de ringen van de langnekmensen ook te koop voor ons toeristen?
Zo ja, wie weet hoeveel ik daarvoor moet betalen?

Thanx!

Spicy

Ja, de ringen van de langnekmensen zijn te koop. Je kan ze kopen wanneer je een langnek-dorp bezoekt. Ik heb dit via een tour van een TAT-reisbureau gedaan, een tour naar de Golden Triangle.

De exacte prijs weet ik niet meer, maar dit zal onder de 5 euro geweest zijn.

Veel plezier in Thailand!

Hoe krijg je zo’n ring er af…?

Niet naar mijn weten.
Ik heb me laten vertellen dat ze dat beter niet kunnen doen omdat de nek dan niet meer gewend is om het hoofd te dragen. Gevolg: Gebroken nek >> +RIP

Emanuel

Het is een broodje aap verhaal dat ze hun nek zouden breken. Het zijn geen ringen maar een spiraal die de vrouwen gewoon eraf kunnen halen als ze dat willen.

Zal best. Ik heb het ook alleen van horen zeggen…
Ik ben nog nooit op die plek geweest, dus er zullen idd talloze mensen zijn die het beter weten dan ik.

Op de tour is ons gezegd dat ze de ringen er 1 keer per jaar afhalen om alles even te reinigen. Ze krijgen op hun 5e al een 1ste ring, daarna komt er ieder jaar eentje bij tot hun 22e ongeveer. Door de ringen rekt eigenlijk niet zozeer de nek uit maar door de druk op hun schouders, gaan hun schouders lager zitten. De ringen kunnen ze wel af doen, maar de spieren in de nek/schouders verslappen natuurlijk wel…

Lijkt me ook dat dat lekker uitslag geeft met die ringen er omheen.
Niet echt hygienisch.

:dead:Volgens mij wil ik helemaal niet dat ze die ringen af doen LOL:dead:

Emanuel