Hoi!
Ik ga samen met een vriendin in vanaf april 3 maanden rondtrekken in azie (thailand, vietnam, cambodja, laos, singapore, maleisie). Maar nu zitten we een beetje in dubio wat we het beste met geld kunnen doen.
Allereerst op hoeveel moeten we rekenen. Op verschillende websites en boeken hebben we gevonden dat je moet rekenen op 5 tot 20 euro. Weet iemand wat hier gemiddeld is?! Want dit loopt nogal uiteen!
En daarnaast weten we niet zo goed wat we nu het beste kunnen doen. Alles in travellercheques meenemen of juist op credit-card?! En hoeveel cash dollars? Heeft iemand hier een tip voor?
He, 5 euro voor een dag incl slapen, vervoer en eten? Niet reeel!
20 euro ligt veel meer in de richting. Wanneer je niet gaat duiken, kom je in Thailand, Laos en Vietnam nog wel voor minder rond. In Cambodja is mn Angkor Wat aan de prijs, maar dat is dan weer zo bijzonder dat je dat niet wil missen. Ik heb er een week rondgehangen zodat ik ook de rustige en meer afgelegen tempels kon zien, maarja, een weekpas kost 60 dollar. Dat tikt aan.
Maleisie is iets westerse en iets duurder dan bovengenoemde landen. Maar voor 25-30 euro moet je wel een eind kunnen komen.
Singapore is het duurst, je bent al snel 30 euro voor een kamer kwijt, en dan heb je echt geen luxe! Maar Singapore is een facinerend land, ik zou er echt een paar dagen naar toe gaan. Vergeet dan niet Sentosa eiland (lekker nep!) en de dierentuin te bezoeken. Voor mij echt de mooiste dierentuin ter wereld!!! (OK, ik ben niet in veel dierentuinen geweest, maar toch.)
Ik zou niet veel cash meenemen. Een paar 100 euro voor noodgevallen is genoeg. Gewoon ter plekke pinnen, zou ik zeggen. Ook traveler cheques zou ik niet in al te grote aantallen meenemen, ik kom die krengen van mij aan de straatstenen niet kwijt. Een behoorlijk slechte investering, haha, want ze zijn in dollars…
Voor 5 Euro heb je hier in Thailand een bamboe hut, je kunt drie keer per dag bananen eten en je gratis laten verbranden op het strand. Een colaatje is ook niet duur.
Ik chargeer het wat maar laat je niet in de maling nemen. Jenny (hierboven) heeft gelijk!