Rijschool

Beste mensen!

Ik heb het goede nieuws gekregen dat ik over twee weken mijn Sint Maarten ID kaart op kan halen. Dat betekent dat ik kan beginnen met rijlessen!

Mijn vraag is… weet iemand een rijschool op dit eiland? :slight_smile:

Alvast bedankt,

Robbert

Hallo Rbbrt,

Ja in philipsburg zit er 1 kan je eigenlijk niet missen zit aan de pondfill weg.
Maar weet je zeker dat je voor je rijles kan gaan, aangezien ze een regel hebben dat mensen minimaal een bepaalde tijd in St. Maarten moeten zijn verbeleven om voor de rijbewijs te gaan. Dit omdat mensen vroeger naar St. Maarten kwamen om op een vroege leeftijd al een rijbewijs te halen. Weet niet of het alweer is verandert hoor.

Groetjes,
Yessicasxm

Het zit zo:

Zodra je je Sint Maarten ID-kaart hebt kun je hier rij-examen doen.

Wil je vervolgens met je Sint Maarten-rijbewijs ook in Nederland rijden dan moet je minstens zes maanden op Sint Maarten hebben gewoond.

Zolang je hier minstens zes maanden woont maakt het niet uit wanneer je je rijbewijs haalt (of dat nu aan het begin of aan het eind van je verblijf is)

Ik heb trouwens al een rijschool gevonden, in Ebenezer :slight_smile:

Beter jah!!! Ik had eerder naar st maarten moeten komen:chin:
Veel geluk

Een overzichtje van de rijscholen hangt in de Yellow Building (W.A. Nisbeth Rd, waar ook VROMI zit), bij het loket (linkerdeur). Daar moet je ook heen voor je examen.

Voor motorrijbewijs heb ik nog wel een goede tip voor een instructeur, PM me voor gegevens. Je kan hier goed de mist in gaan, ik ken een instructeur die tijdens de eerste les met meerdere cursisten gelijk de openbare weg is opgegaan.

1 like