Rijdt de transmongolie express i.v.m. de bosbranden?

Hallo.

Over 7 weken vertrekken we met de transmongolie express voor onze 4 maanden durende trip.
Mijn vraag is of de trein wel rijd i.v.m. de bosbranden?
7 weken is nog ver weg maar als deze dus niet rijd kan ik nog wat anders boeken.

groeten Marco

Goede vraag, maar ik zal me nu nog niet druk erom maken om eerlijk te zijn…

Ik maak me ook niet druk ,maar als b.v. de rails o.i.d zwaar beschadigd zijn kan deze niet meer rijden.
Ik moet dan wat anders verzinnen om in Beijing te komen.
Vlucht boeken, visum regelen.
Dan is 7 weken niet veel tijd.
En ik zit dan met de annulering.

gr. Marco

Mijn vriendin en ik vertrekken 13 sept, dus 5 weken. Zitten met hetzelfde issue, maar nog nix op internet gelezen en ook geen verontrustende berichten gehad van Treinreiswinkel (waar we geboekt hebben). Ik ga uit van “geen bericht, is goed bericht” en hopelijk blijft dat zo… Maar ja… je zorg kan ik niet wegnemen helaas.
:zon02:

Maar MFL… hoezo visum regelen als Trans niet doorgaat? Dat moet je sowieso doen toch?!? Of bedoel je de datum van visa?

Voor zover ik weet zijn de branden niet direct aan het spoor. De ergste branden zijn trouwens in de omgeving van Ryazan en daar kom je sowieso niet langs.
De branden in de deelrepubliek Marie El (Ekaterinenburg) liggen niet langs het spoor.

Hallo.

Ik heb gisteren nog wat weblogs gelezen en deze mensen zijn gewoon vertrokken met de tme.
Ik was best benauwd dat die rot branden roet in het eten zouden gooien, maar het valt gelukkig mee.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het verschrikkelijk is voor die arme mensen daar.(dit wens je niemand toe).
Toen ik die beelden van de smog zag kreeg ik het hier al benauwd.
En dan nog eens een aardverschuiving in China waar we ook nog 3 weken door heen trekken.
De aarde is van slag.

Maar MFL… hoezo visum regelen als Trans niet doorgaat? Dat moet je sowieso doen toch?!? Of bedoel je de datum van visa?

De visums liggen momenteel bij de visumdienst.

groeten Marco

@liubi: Bedankt voor de info.

Hallo ongeruste reizigers,

Mijn man en ik hebben de treinreis via een reisbureau in NL geregeld en wij vertrekken volgende week vanaf Moskou, we hebben net alle reisbescheiden binnen en niet vernomen dat de trein niet rijdt, de trein heeft er volgens hen geen last van ze geven op hun site ook informatie hierover bij bijzonderheden.

Het bureau is Tiara tours, te vinden via google.

Veel plezier over een paar weken!!!

Ieniminie

Hoi ieniminie.

Bedankt voor je berichtje.
Toevallig hebben wij ook via tiara geboekt.
Onze reisbescheiden liggen nog bij de visumdienst.
Ik begrijp dat je die een week voor vertrek pas binnen heb!
Ik had al via de tiara site vernomen dat de trein gewoon rijd.
Ik wens jullie een goede en voorspoedige reis volgende week.
En geniet er van.

groeten Marco

Hoi Marco,

Wij ontvingen onze paspoorten ongeveer 2 weken voor vertrek al thuis daarna nog de stukken van Tiara ook ruim een week vooraf. Ik ben zeer te spreken over de service van Tiara.

Jullie wens ik ook een mooie reis toe.

Groetjes
Ieniminie