Rijden de treinen nog?

Goedemiddag,

Wij komen op 20/11 aan in Bangkok, en hebben het plan om dan met de trein naar Udon Thani te reizen, en dan van daaruit richting Laos.

Weet iemand of op dit moment de treinen nog rijden naar Udon Thani? Zo niet, weet iemand iets af van de vooruitzichten?

Hidde

Je kunt er met de bus komen op het moment, niet met de trein.

Niemand weet iets van de vooruitzichten mbt de treinen.

Hoi Steven,

Bedankt voor je reactie. We wachten het wel af. Mocht het niet mogelijk zijn dan nemen we de bus of het vliegtuig.

We willen trouwens na Laos richting Phuket gaan. Onder andere om te duiken. W hadden gedacht om in Kata te verblijven. We kunnen dan bij jou terecht voor het duiken zie ik?

Hidde

Mooi, je bent van harte welkom.

:chin:Dat is over 4 weken dus echt een goed antwoord is nog niet tegeven maar met de Bus is ook niks mis mee.:thailand::cambodia:

Treinen richting het zuiden nu ook geannuleerd! Reeds gekochte tickets worden terugbetaald.

Heb je een bron Wim ? Ik heb klanten die over paar dagen met trein naar Hua Hin zouden gaan :frowning:

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/SRT-cancels-south-bound-train-services-30168782.html

Dank je !

Hoewel ik dit een beetje vreemd vind…

Services to northern and northeastern provinces operated as usual, she said.

De northern line ligt er al wekenlang uit…en de northeastern line gaat via Don Muang en Rangsit ???

Eastern line naar Aranyaprathet zou nog wel mogelijk moeten zijn (via Ladkrabang).

Idd…de noordelijke ligt eruit…vreemd dat ze dit zegt. Kan nergens een bericht vinden dat zegt dat de lijn terug in gebruik is. Hier staat te lezen dat de lijn nog steeds niet in dienst is.

Ja, ik las net ook dat Issaan weer bereikbaar zou zijn met de trein vanuit Bangkok.
Ik geloof dat als ik ervaringen zie/lees, voorlopig denk ik dat dit niet helemaal klopt.

SRT zegt dat de treinen naar het zuiden terug rijden. Treinen naar het noorden gebruiken de Kang-Koi route. Meer info, bel (in Thailand) 1690

Ja, veel treinen richting het zuiden rijden vandaag weer.
Treinen naar/van het noorden is mij niet bekend…is niet verteld aan m’n collega toen ze checkte vanochtend.

Vanavond wordt het spannend, dan bereikt het water het hoogste peil…kijken of ik nog terug kan komen uit de stad…

Goedemorgen,

Weet er iemand al wat meer bekend over de treinen? Ligt de treinroute naar Udon Thani nog steeds plat?

Kan nu niet meer voor je checken…m’n Thaise collega’s zijn al naar huis…morgen ben ik vrij, dus kan vrijdag pas voor je checken… Zou je me wel een PB’tje moeten sturen, anders vergeet ik het waarschijnlijk :slight_smile:
Ik vermoed dat ze wel weer rijden, want er rijden ook alweer een paar treinen per dag naar het noorden (Chiang Mai) en de noordelijke route is in het begin hetzelfde als de noordoostelijke route.

Blijkbaar rijden ze wel,heb deze info ingetikt op vandaag(9-11/2011) en ik kreeg deze opties!BANGKOK - UDON THANI : Departure Date 9/11/2011 : Adult 1

Train Number Train Type Departure Time Arrival Time Select
75 EXPRESS 8:20:00 18:10:00
77 EXPRESS 18:35:00 4:11:00
69 EXPRESS 20:00:00 7:14:00
133 RAPID 20:45:00 8:40:00

Goedemiddag Dave/George,

Klopt het dat de treinen gewoon rijden naar Udon Thani?

Op welke site kan ik trouwens het beste kijken voor informatie over treinen, tijden, prijzen etc.?

Volgens deze site: http://www.thairailticket.com/esrt/Default.aspx?language=1 waren er problemen op het traject:Bkk/Udon.
Het is een thaise site,maar je kunt rechtsboven de site in het Engels bekijken.

Hi Hidde,

Jullie willen meteen op 20 nov met de trein naar Udon ? Ik kan m’n Thaise collega morgen even laten bellen met de treinmaatschappij om te vragen of er uberhaupt treinen rijden en zo ja, welke.
Het beste kan je me dan even een kort mailtje sturen ([EMAIL=“dave@viengtravel.com”]dave@viengtravel.com), zodat ik het morgen meteen zie als ik op kantoor kom en het niet vergeet.