Inderdaad, in Canada is je rijbewijs enkel maar 3 maanden geldig en dan moet je een Canadees rijbewijs gaan halen. Dat Internationaal rijbewijs (eender van welk land je komt) heeft absoluut geen nut in dat geval. Dat van mij was 3 jaar geldig, maar daar kijken ze niet naar, het zijn de regels van Canada die gevolgd moeten worden en zij geven aan dat je met een rijbewijs van een ander land hier maar 3 maanden mag rijden.
In sommige provincies kan je geluk hebben en het zo omruilen en in andere plaatsen moet je de theorie en een rij examen afleggen. Je moet het eens per provincie bekijken en zien of je informatie kan krijgen van hen. Als je komt, breng dan in elk geval je NL rijbewijs mee alsook een internationaal als je wil en vraag het na eens als je in Canada bent. Als je hier alleen maar tijdelijk bent kan het zijn dat ze andere regels hebben.
Als er wat gebeurt kun je altijd zeggen dat je pas in t Land bent aangekomen.
Ben 1 keer aangehouden omdat ik gas gaf om nog ff snel t oranje verkeerslicht te pakken.
De verzekerings papieren toonde in koeie letters dat de verzekering alleen geldig is voor iemand die tenminste 10 jaar n BC rijbewijs bezit. Ook het feit dat je niet langer dan 3 maanden mag rijden op n NL rijbewijs kwam op, maar n leugentje om best wil maakt dat makelijk. Na wat heen en weer gezeur kwam ik er van af met n waarschuwing. Na wat navraag bleek dit (gelukkig) niet te kloppen en iedereen met n geldig rijbewijs kan n willekeurig verzekerde auto rijden.
2 maanden later was ik de oorzaak van n “fender-bender”. Verzekering nam contact op met de vraag hoelang ik hier ben en waarom ik geen BC rijbewijs heb, n ander leugentje om bestwil loste dat weer op ;). N kopie van m’n NL rijbewijs opgestuurd en klaar
Simpel als er wat gebeurt zeg gewoon dat je 3 weken geleden pas bent aangekomen.