Hallo,
Ik ga over +/- 5 weken naar australie. Nu wilde ik vragen aan mensen die er al zijn geweest of het handig is je rijbewijs te hebben daar. Ik ben namelijk nu al bezig met mn rijlessen, en twijfel of ik het nog net ervoor zal gaan halen (dan moet ik super veel uren rijden per week, en een paar dagen na examen al vertrekken, als ik niet in een keer slaag is het pech) of dat ik zal stoppen en het na mijn reis afmaken. Ik ga in mijn eentje, dus een auto kopen doe ik waarschijnlijk toch niet (met de bus ga ik dan)
Mijn vraag is dus: Is het van belang je rijbewijs te hebben in australie, bijvoorbeeld als je een auto wilt huren voor paar daagjes of als je een lift kan krijgen met iemand die een auto heeft en jij dan ook een stuk kan rijden? Of is het echt nodig?
ik hoop dat iemand me hier iets over kan vertellen.
x Marijn
Marijn,
Had net je andere berichtje gezien, het is dus al bijna zover!
Leuk hoor !!
Als je geen auto gaat kopen heb je geen rijbewijs nodig nee…
behalve wat je zelf al zegt, als misschien een auto wilt gaan huren.
Ik raad het je wel aan… als je het red natuurlijk!
Het is altijd makkelijk en het is een hele ervaring daar.
-x-
Eeuhm, Als ik het goed had dan was jij toch 19 ?? Volgens mij (maar dat zou je dan effe moeten navragen bij een australisch autoverhuurbedrijf) mag je pas een auto huren als je 21 betn ofzo. Ik kan me ook vergissen, en dat dat voor een ander land geld, maar ik had er al eens iets van gehoord. …
5 minuten later…
Ik heb dus effe mijn lonely planet er op nagekeken… Er zijn dus verhuurbedrijven die je pas een auto verhuren als je ouder bent dan 21. Maar, er zijn dan ook wel weer de uitzonderingen. Volgens mij zal het niet zo moeilijk zijn, er zijn genoeg verhuurbedrijven, dus als je een auto wilt huren dan kan dat wel.
Dus , probeer het papiertje gewoon te halen, als het niet lukt, jammer dan, dan ga je toch met anderen mee in de auto, net zo gezellig.
Succes en veel plezier daaro…
hey jullie hier…
ikzelf ben vorig jaar naar Australië geweest. En we hebben er enkele keren een auto gehuurd voor enkele dagen om grote uitstappen te maken…
Als je jonger bent dan 21 kan je wel degelijk een wagen huren! Maaaar… dan kost hij wel veel duurder dan dat je boven de 21 bent. Omdat de verzekering dan wel redelijk hoog is. Hou er ook rekening mee dat als je een auto huurt dat je een redelijk hoog bedrag moet betalen als borg. Je krijgt het achteraf wel terug, maar het kan soms toch oplopen hoor !
Ik denk dat het het beste is dat je een auto huurt met enkele anderen… en zorgt dat er iemand boven de 21 bij is. Dan kan je da auto op zijn naam zetten en jij kan er toch mee rijden!
Maar opgelet… ze zijn daar heel streng met het te snel rijden. Zie dat je op de godverlaten straten echt niet te snel rijd. Want je komt op 3 uur tijd misschien maar 2 auto’s tegen, maar eentje ervan is gegarandeerd een politiepatrouille. Wijzelf zijn tegengehouden wegens het rijden van een te hoge snelheid en we hebben toch een redelijke hoge som moeten betalen !!