Auto huren onder 21 kan het wel?

hallo

mijn naam is richard en ik ben van plan om 1 februari tot 30 april naar Australie te gaan. ik wil dan een auto huren voor 80 dagen in perth en dan inleveren in Darwin, nou kom ik het probleem tegen dat bij veel van de grootte verhuur maatschappijen ik geen auto kan huren omdat ik dan 20 ben. nou zij een collega tegen mij dat als ik daar bij een lokaal bedrijf ga huren dat het dan wel kan en dat het dan geen probleem is dat ik 20 ben. maar ik twijfel hier aan ik wil natuurlijk niet in perth aankomen en er achter komen dat er geen een mogelijkheid is om een auto te huren dat zou all mijn plannen verpesten. help mij alstublieft heeft iemand hier ervaring mee ?!:confused:

alvast bedankt !:slight_smile:

Hallo,

ik heb in Australië (via kennissen) geïnformeerd en bij een bedrijf waarvan men dacht dat dat het doet, Sunset Car rental, maar tot nu toe lijkt 21 wel de absolute minimum leeftijd. Daarnaast heb je ook nog het probleem dat de lokale, goedkopere verhuurders niet aan one way rentals doen. Grote maatschappijen hebben overal hun kantoren en verhuren dan daar weer voor de terugrit of ze geven iemand de auto mee voor bijna niets die hem dan terug moet rijden.
Dit bedrijf: http://www.ezhirecar.com.au/ heeft op de website wel de mogelijkheid om aan te geven 'under 21’maar ik kwam bij het aanvragen van een offerte niet veel verder. Wellicht kun je ze mailen. Ook dit bedrijf, Economy Car Rentals, bereikbaar via info@economycarrentals.com een wereldwijd werkende ‘makelaar’ in autohuur zou moeten weten of je kans van slagen hebt, wij hebben er qua prijs en service goede ervaringen mee. Ze bemiddelen voor veel maatschappijen.
Ik zou bijna zeggen: koop een auto, een stationcar waar je ook in slapen kunt en verkoop hem in Darwin weer. Als je zit met Engels mailen, stuur me dan maar even een privé-bericht, dan stuur ik je de tekst wel door.