Auto huren Melbourne-Adelaide

Hallo allemaal,
per november vertrek ik naar Australië voor stage en reizen.
Nu wil ik graag met de auto de Great Ocean Road doen, in de richting van Melbourne naar Adelaide.
Heeft iemand hier ervaring met autohuur/camperhuur op dit traject?
Het lastige is ook dat ik nog 20 ben op het moment van huren, hierdoor vallen meerdere verhuurbedrijven af.

Ik hoor het graag!
Manon

Dat klopt inderdaad. Onder de 21 is het lastig om een auto te huren. Wellicht is het een idee om met meerdere mensen te gaan, waarbij er wellicht iemand anders de huur kan regelen. Ook leuk is het om met een tour dit traject af te leggen, like minded people, leuk omdat je andere mensen leert kennen maar ook omdat je dan vaak ook nog eens op plekjes komt, die je zelf nooit gevonden zou hebben.
Helaas is het aantal ongelukken veroorzaakt door jongeren hier groot, vandaar dat ze erg streng zijn. En je zal hoogstwaarschijnlijk ook een creditcard nodig hebben voor de borg, hoe staat het met verzekeren trouwens? Dat zal ook prijzig zijn. En dan moet je ook nog eens links rijden, tja het is een hele ervaring hier. Maar hoe je het ook gaat doen, het is een hele mooie route!

Probeer Juicy camper and car rentals eens. Dit vond ik op hun website bij de FAQs:

*****Can I hire a JUCY campa if I am under 21 years old?

Yes you can! We hire to anyone 18 years or over, as long as you have a full drivers licence and a credit card. And it gets better – there are no extra fees or conditions. If you are 18, the price and vehicle protection cover options are exactly the same as those for a 35yo.*

Hier de link naar de homepage: Campervan Hire & Car Rental Australia | JUCY Rentals AU

Mocht je ze mailen en een antwoord krijgen, wil je dat dan hier nog even melden? Dan kunnen we anderen verder helpen!

oeps ja juicy,…rammelende grappige paars groene iets groter dan een auto zijnde busjes…als je niet veel eisen hebt, is het een idee.
Avontuur inbegrepen :wink:

En als het gaat om de route Melbourne - Adelaide is het risico bij Juicy niet zo groot, ze hebben hu vloot de laatste jaren verbeterd en je bent altjd snel bereikbaar in geval van pech. Maar hier zijn er nog een paar die vanaf 18 jaar verhuren:
Travellers Autobarn, Network Rentals en Hippie