Ik zie overal terug dat je in principe 21 jaar moet zijn om een auto te kunnen huren in Indonesië. Maar is dit ook officeus het geval, of is het toch mogelijk een auto te huren wanneer je jonger bent dan 21? Deze vraag geldt eigenlijk ook voor Vietnam, Thailand en Laos, dus mocht iemand ook daarvan iets weten, dan hoor ik het graag!
Ik zou in Indonesie niet zelf rond willen rijden, ookal ben ik ouder dan 21… Ook niet in de andere landen die je noemt.
In Indonesie en Thailand rijdt men in principe links (van Laos ben ik het vergeten), maar ik de praktijk rijdt iedereen door elkaar. Echte regels zijn er niet, en als er iets mis gaat word jou als buitenlander de schuld in de schoenen geschoven. Bovendien zijn de wegenkaarten van het gebied heel summier, en de bewegwijzeringen nog summierder.
het bovenstaande heb ik je al eerder gemeld voor Laos-omdat je overal dezelfde vraag stelt. Eigenl worden in Indo enkel op Bali cars verhuurd. Voor dagtripjes e.d.
Huren van een auto met sjofeur is vaak voordeliger als een lease-car met alle extra kosten erbij. Bovendien is het aantal autoverhuurpunten uitermate gering-en je moet die car dan ook nog terugbrengen naar het uitgiftepunt-voor de tiepeise eerst Java, dan Bali-beach+Relaxation reis, nou niet erg handig.
en dan nog-je ging natuurlijk niet op reis om ook nog kontakt met de locals te hebben? Das toch veel te eng! (maar voor de meesten wel het hoogtepunt van hun reis)