Rijbewijs: From Dutch to English

Hoe makkelijk kan ik mijn NL’s rijbewijs over laten zetten naar een Engels, en hoe moet ik dat doen en waar moet ik naartoe?

Vriendelijk dank,

Nico

Makkelijkste is even langsgaan bij een DVLA kantoor, formulier invullen en inleveren.

Kost £50 voor het rijbewijs, en een extra £4 als je direct je paspoort wil laten checken zodat ze hem niet wegsturen naar het DVLA hoofdkantoor in Swansea.

Nadat je het formulier ingeleverd hebt duurt het zo’n 15 tot 20 dagen voordat je je nieuwe rijbewijs in de post krijgt.

Je kan ook het formulier aanvragen/downloaden op http://www.dvla.gov.uk/drivers.aspx

Invullen en opsturen, maar let wel dat je je paspoort mee moet sturen, en die dus een tijdje kwijt bent.

Geloof dat het ook mogelijk is dat formulier op een postkantoor in te leveren zodat je je paspoort weer mee naar huis kan nemen, maar 90% van de postkantoren hier vertrouw ik voor geen cent… :slight_smile:

Heb ik nog andere formulieren nodig zoals “proof of adress” of iets dergelijks

Ps. bedankt voor de snelle reaktie!

Als je alleen je rijbewijs in wilt ruilen heb je anders dan je paspoort verder niets nodig.

Ik ben er toevallig pas mee bezig geweest, als het goed is krijg ik over 2 weken m’n engelse rijbewijs :slight_smile:

Wahee gefeliciteerd.

Ik ben al twee keer terug geweest naar de DVLA in Luton.

pas na de 2-de keer vertellen ze mij dat ik naar Wimbledon moet gaan.

Bedankt voor de info.

Waarom verwijzen ze je door dan?

Ik ben ook in Wimbledon geweest, maar dat is puur omdat het vlakbij huis is…

Staat daar op de balie een bakje met formulieren die iedereen die iets aan z’n rijbewijs wil veranderen moet invullen, dus het lijkt me dat ze die in Luton ook hebben??

Yep,dat dacht ik ook.

Maar je kan het natuurlijk niet te makkelijk maken hé!!

Ze stuurden mij door omdat een paar grote DVLA kantoren buiternlandse rijbewijzen omwisselen voor engelse.

IK ga begin Oktober maar weer eens proberen.

Vind ik toch vreemd want ook Wimbledon stuurt het gewoon door naar het hoofdkantoor in Swansea…

Hoop dat het niet te ver uit de route is voor je want je staat letterlijk binnen 10 minuten weer buiten dus het zou zonde zijn als je er uren voor moet rijden.

Succes ermee in ieder geval!

Ik moet toch al naar London voor het ophalen van een nieuw paspoort, en ik woon zelf in Hertfordshire, 40 minuten met de trein.

Bedankt voor het succes wensen, en ik laat het wel weten hoe het is gegaan.

Nico

He WME,

Je had gelijk, ik stond echt binnen 10 minuten weer buiten.

Wat een verschil met het kantoor in Luton, waar ze me geen duidelijk antwoord konden geven en me een half uur lieten wachten.

De DVLA in Wimbledon vertelden me dat het ongeveer 15 werkdagen ging duren voor dat ik het nieuwe paspoort in de bus krijg, hoe waren jou ervaringen hiermee?

Vriendelijke groet,

Nico

Mooi dat het zo voorspoedig is gegaan.

Ik heb volgens mij binnen 2 weken de boel thuisgestuurd gekregen, weet niet meer precies hoe lang het geduurd heeft omdat ik ook m’n auto geregisteerd heb tegelijkertijd.
Dit zou 4 weken duren en was ook binnen een week geregeld :slight_smile:

RESULT!!!

Ik heb net mijn rijbewijs binnen gekregen.

kijk dat is snelle service 8 dagen (6 werkdagen) duurde dat voordat hij binnen was, daar kan de Nederlandse regering nog wat van leren!!