Nederlands rijbewijs omzetten naar Argentijns rijbewijs

Voordat ik wellicht van het kastje naar de muur word gestuurd, wie o wie heeft ervaring met het volgende:
Ik woon in Argentinie en heb sinds kort mijn DNI (hoera!). Ik heb een Nederlands rijbewijs en wil ook graag een Argentijns rijbewijs hebben aangezien ik een auto wil kopen. Is het makkelijk om mijn Nederlandse rijbewijs om te zetten, en zo ja, waar/hoe doe ik dat? Of is het handiger om gewoon mijn rijbewijs te halen via een theorie/praktijk examen? Dank alvast!

Aangezien er geen reacties van ervaringen uit Argentinie gekomen zijn zal ik je de mijne uit het buurland geven, misschien zit er niet veel verschil in.
Allereerst moest ik het nederlandse rijbewijs door een beëdigd vertaler laten vertalen en dat inleveren bij de instantie die de rijbewijzen behandeld samen met het aanvraagformulier (daar te verkrijgen) en 2 pasfoto’s. Daar kunnen ze je ook informeren waar je de theorie - en andere tests kunt doen. In Brazilie is dat een theorie examen, medische test en zgn psychotechnische test , net als elke braziliaan die voor zijn rijbewijs opgaat. Toen kreeg ik een datum te horen om af te rijden met een motor en vrachtauto (auto hoefde niet apart) die ik kon huren bij een rijschool.
Voor de belgen beter nieuws die hoeven geen praktijkexamen te doen omdat Belgie dat ook niet van de brazilanen in Belgie verlangd blijkbaar.
Al met al komt het er op neer dat je net zo goed gewoon een nieuw rijbewijs kunt gaan halen…Enige voordeel is dat er op je rijbewijs de datum van afgifte van je NL rijbewijs komt te staan, je hebt dus niet de beginnersproblemen van duurdere verzekering en het eerste jaar een ongeluk dan je rijbewijs kwijt, mocht dat ook in Argentinie zijn.

Ondertussen heb ik gehoord dat het hier heel makkelijk is om je rijbewijs te halen dus dat ga ik dan maar doen. Waarschijnlijk zal het hier ook erg omslachtig zijn om de hele papierwinkel af te werken. In ieder geval bedankt voor je reactie!
p.s. Wat een mooie pousada zeg!

In Argentinie is het volgens mij zelfs vrij gemakkelijk om je NL paspoort om te laten zetten. Moet het zelf binnenkort ook eens gaan doen, rij al 6 jaar rond met een NL paspoort en pas 1x problemen mee gehad (maar kon uiteindelijk gewoon verder rijden).

Idem dito het verhaal van Flipsen, nog nooit problemen gehad hier met mijn NL rijbewijs. En voor de aanschaf van een auto is mij nooit om een Argentijns rijbewijs gevraagd…

groet,
Jan

Gewoon auto gaan rijden dus…Bedankt voor de reacties!