De beste wensen voor 2014 en een gezonde reisinstelling.
Iemand ervaring met de Shermann pass (begin juni) via de 9 mile canyon road - J14 - J41 - Forest road RT 22S05 naar Johnsondale - Camp Nelson - Exeter?
Andere optie is via Lake Isabelle naar Johnsondale.
Blijf weg van forest roads. En vergeet ook die J roads. Veel te tricky. Gewoon langs Lake Isabella rijden (Kern River Valley). Prachtige route. Als je tijd genoeg hebt kan je wel langs Lake Isabella rijden langs Kernville naar Porterville. Deze weg is bochtig maar redelijk te rijden. Die pass zou ik zeker overslaan.
Ik ben afgelopen zomer over de Shermann pass gereden. Het was wel half juli, dus ik weet niet hoe het is begin juni met het weer en eventueel sneeuw, maar het is een prima weg.
Het is wel kronkelig, veel haarspeldbochten en het schiet natuurlijk niet echt op, maar je hebt wel mooie uitzichten en de omgeving is prachtig. Je moet er alleen niet met pech komen staan want er is niet veel aan faciliteiten onder weg, maar goed…dat is op meer plekken in de VS.
Ik ben niet afkerig van het rijden van bergwegen maar Sherman pass werd ons afgeraden door het visitor center in Lone Pine en wij volgen altijd het advies van locals. Dat was eind mei. je komt trouwens ook niet uit in Seki
Ga de Shermann Pass voorlopig nog niet uit de planning gooien maar ga nog even verder op Yeewah zijn reactie.
Wat was de reden van het afwijzen in het visitor center? Bepaalde J roads zien er op Google maps wel smal maar geasfalteerd uit.
Het mag natuurlijk wat avontuurlijk ( maar toch ook een beetje veiligheid inplannen), we staan al genoeg in de file in B&Nl.
Ben nog een andere route op het spoor, misschien bedoel je deze wel:
Rigdecrest - Sierra Way (Lake Isabella) - Kernville - Mountain Hwy 99 (Johnsondale) - M50 Parker Pass RD - Great Western Drive Hwy 107 (Ponderosa) - 190 (Camp Nelson) - Springville - Exeter.
De dag daarna doen we Sequoia NP & Kings Canyon
Het was net de bedoeling om er een mooie rijdag in te steken.
Is allemaal heeeel lang geleden. Die weg via Kerrville reden we al bijna 25 jaar geleden. Die weg was toen slecht maar het was te doen. Heb gehoord dat die route inmiddels behoorlijk is verbeterd. Die Sherman pass wilden we rijden in mei 2001 en we waren in Lone Pine (vele malen daar geweest). Het vriendelijke visitor center op de kruising van 136 en 395 vertelde ons toen dat er nog sneeuw lag en de weg in slecht conditie verkeerde. Vandaar. Ik ben heel benieuwd hoe die wegen nu zijn dus als je er geweest bent vertel dan even hoe het allemaal is gegaan.
Als jullie via J41 willen gaan rijden vanaf Ridgecrest is het misschien een optie om voor de afslag te nemen nog even iets noordelijker te rijden op 395 naar Fossil Falls. Stevige schoenen aan want de rotsen zijn messcherp.
Yeehaw
Misschien dat er de volgende dagen nog reactie volgen ivm recentere doortochten zoals die van Stefan.
Je kan alles zo goed mogelijk plannen maar het weer hebben we niet in de hand.
Zelf voor gehad in juni 2009, net voor de Logan Pass hoorde we op radio dat deze van 's morgens vrij was! Even niet aangedacht maar toch goed gekomen :zon02: