Reykjavik/IJsland 21-27 mei, tips?

Ik ga van 21 t/m 27 mei naar Reykjavik. Ik ga alleen dus een auto huren ben ik niet zo’n voorstander van.
Misschien ga ik nog met 2 andere een auto huren om naar Jokulsarlon te gaan, maar dat is nog alles behalve zeker.
Nu vroeg ik me af of mensen tips hebben om toch veel voor weinig te zien?
Wilde op de heenweg al Blue Lagoon bezoeken (moet in de ochtend alweer terug dus dat gaat m niet worden).
Zat ook te denken aan een bustocht voor de Golden Circle en Puffin/Whale watching boottocht. Maar heb nog geen idee met welke maatschappijen. Dus alles tips zijn welkom.

Ik ben zelf georganiseerd naar IJsland gegaan, omdat ik ook geen auto in mijn eentje wilde huren. Ik ben door IJsland gereisd met Sawadee, en aan het eind van de reis zat ik een paar dagen in Reykjavik.

In Reyjavik verschillende mensen ontmoet die dagtochten gingen maken, o.a. naar de Gouden Driehoek. Als ik jou was zou ik zeker de omgeving van de stad ook bezoeken, de leegte is zo prachtig! Ik was in februari in IJsland, wat niet het seizoen is voor de walvissen en de puffins. Ik heb ze echter in andere landen gezien, en het zijn gewoon hele toffe beesten. Zeker een tour boeken dus. In de oude haven zijn verschillende bureaus waarbij dat kan.

Bij deze mijn reisverslag: IkReis - Rondreis door IJsland: zelf regelen of georganiseerd?

Hoi Dankje voor de tips.

Ik heb helaas niet het geld om georganiseerd te gaan, maar misschien later in mijn leven nog eens terug om een rondreis te maken.

Puffins vind ik zo leuk, die moet ik zeker zien. :wink: