hallo, mijn vraag is de volgende: wij hebben een combireis vlucht-hotel geboekt en betaald naar curacao.
mijn man is zeevarend, en nu spant het erom of hij op tijd thuis is om samen met mij naar curacao te vliegen eind februari.
geen probleem, ik ga dan alleen en hij vliegt dan van colombia naar curacao, een paar dagen later.
nu heb ik gehoord, dat, wanneer de heenvlucht niet wordt ondernomen, de retourvluicht automatisch wordt gecanceld door de KLM.
wie weet mij hierover meer te vertellen?
Dat is korrekt. En niet alleen bij KLM maar bij elke andere A-merk airline waar je een retourtje boekt.
Mocht ie dus niet op de heenreis meekunnen dan moet je écht het ticket formeel gaan wijzigen en dat is niet goedkoop.
Mocht je dus uiteindelijk een enkeltje Curacao-Nederland voor hem nodig hebben: met KLM is het dan goedkoper om een retour Curacao-AMS-Curacao te nemen en de ‘terugvlucht’ niet te gebruiken. Tragisch maar waar. Met charters zoals Arkefly en Air Berlin (Dusseldorf) kan het soms wél mogelijk zijn een betaalbaar enkeltje te nemen.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Ik denk dat Erikdr gelijk heeft.
En hoe zit het met je hotel… misschien kan daar ook nog het ontbijt van je man geannuleerd worden als de reisorganisatie denkt dat hij niet mee is gekomen?
Misschien kun je ook de reisorganisatie waar je geboekt hebt, alvast de situatie uitleggen en vragen of zij tips hebben.
bedankt voor jullie reactie.
wij hebben een appartement geboekt bij morena op curacao, zonder ontbijt.
we hebben de combi vlucht-accom. geboekt bij klm vakantiedeals.
ik ga ervan uit dat ze toch wel redelijk kunnen zijn.
desnoods bel ik naar de rederij waar mijn man voor vaart.
normaal gesproken betalen zij de terugreis naar nederland, vanaf de plaats waar hij wordt afgelost, dus zou dat ook vanaf curacao kunnen, maar ik vraag me af, of we dan in hetzelfde vliegtuig kunnen komen.
per slot van rekening heeft hij daar al een stoel.
afijn dat is dan van latere zorg. eerst maar even afwachten of hij misschien op tijd in nederland kan zijn, om de heenreis vanaf amsterdam te kunnen maken, wat een gedoe!
ik hou jullie op de hoogte!
even een gunstig berichtje: mijn echtgenoot heeft zich laten aflossen op de marshall-eilanden (het zag er naar uit dat hij pas op een na de laatste dag van onze vakantie in colombia zou aankomen) en we kunnen dus samen naar curacao.
dank allen voor jullie berichtjes (nogmaals.)