Over twee maanden mogen we eindelijk weer naar Bali vertrekken en ik heb er natuurlijk onwijs veel zin in! Om lekker vast in de vakantiestemming te komen ben ik vast wat leuke, lekkere restaurants aan het opzoeken en tot nog toe ziet mijn lijstje er als volgt uit (we gaan een week naar Lovina, maar daar hebben we een villa met kok, dan vier dagen Ubud en dan nog twee weken Kuta/Tuban met drie dagen Lembongan ertussen):
Lovina:
Niet aantrekkelijks gevonden tot nog toe. Weet iemand iets wat echt de moeite waard is, bijvoorbeeld met mooie uitzichten voor de lunch?
Kuta/Legian/Tuban:
Un’s restaurant: lekkere cocktails en betaalbaar westerse stijl eten (heb je ook wel eens trek in) (Poppieslane 1)
Kafe Batan Waru: Indonesisch (Tuban)
Green Garden restaurant (Tuban)
Pantai restaurant (Tuban, aan het strand)
Seminyak:
Breeze (errug duur + 50 euro p.p., voor als we iets te vieren hebben, prachtige locatie)
Ubud
Minami, Japans, mooi uitzicht, buiten centrum (sushi, dus iets duurder dan gemiddeld)
Café Wayan en dan het buffet op zondag
Laughing Buddha Barm voor cocktails en hapjes
Nomad
Clear Café, moderne fusion keuken
Three Monkeys (voor lunch, mooi uitzicht)
Bar Luna, lunch, koffie, gebak, cocktails, hapjes (krijgt veel betere recensies dan grote zus Casa Luna)
Lembongan:
Restaurant Scallywags (weet iemand waar dat precies zit?)
Ik heb bijna alle tips van de beoordelingen van Tripadvisor (veel nationaliteiten/meningen/culturen/smaken, dus redelijk betrouwbaar). We hoeven niet voor een dubbeltje op de eerst rij te zitten, de meeste restaurants zitten voor voor/hoofd/na, plus drankjes (fris/bintang) rond de 10/15 euro p.p. In bijvoorbeeld de Franse keuken hebben we geen interesse, dat kunnen we hier in Nederlands ook al volop krijgen en we houden niet zo van chique liflafjes
Heeft er iemand nog leuke tips, aanvullingen, afraders, aanraders? Let me know! De vorige keer in Bali hebben we door een bacteriële darminfectie bij mij, heel weinig kunnen ontdekken, dus ditmaal wil ik heb goed maken :chin:
Lekker bij 1 van de vele Warungs eten. Wij hebben aan het hotel personeel gevraagd welke warung zij goed vonden. Op basis van hun informatie naar een warung gegaan. Daar een aantal gerechten besteld en heerlijk gegeten en (frisdrank) gedronken voor nog geen € 7,50 met zijn 2-en.
Mijn favorite restaurants/warungs zijn :
in Ubud :1) Mangga Madu of er tegenover Mina (op de weg naar Maya Hotel)
2)Warung Sandat in Jl. Sandat
4)Kue in de hoofdstraat. (beneden goede banketbakker?bakker)
3)Wild Ginger in het straatje tegenover de Pura Dalem.
Tropical Bale voorbij Neka Museum aan de linkerkant.( Inventieve
keuken, maar niet onder de 10Euro p.p.
5)Bali Bouddha tegenover postkantoor
Le Cafe Jl. Hanoman(moet je het zweverige sfeertje op de koop toe
nemen.
Lake Leke aan de andere kant van Monkey Forest (Nyuhkuning)
Dezelfde eigenaar als Cafe Wayan, maar beter.
1,2,3, indokeuken, niet duur. 4,5, salades. health food, ontbijt ca. 6 Euro p.p.
Sunset Road : Warung Campur aan het begin en een aan het eind van de Sunset Rd. Prima Indokeuken voor 2 euro p.p.
Ook zo Warung Muhra in Kerobokan. Vlakbij kruispunt gevangenis.