Kosten eten en drinken

In september gaan wij naar bali , graag zou ik willen weten wat de kosten ongeveer voor eten en drinken zijn . Alvast bedankt

Hallo Paul en Annelies,
weet niet waar jullie verblijven op Bali,maar wat betreft eten,kun je het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.
In Kuta,warung Nikmat,kun je met z’n tweetjes,voor ong.10 euro goed eten en drinken.
Het is hier wel erg druk en je moet niet te laat komen.
In Tuban heb je de warungs Pujasera,verschillende warungs en van alles te krijgen,alleen geen varkensvlees,omdat het hier hoofdzakelijk uit Javaanse mensen bestaat. Hiet eet je met z’n tweetjes ook nog voor geen 10 euro en drinken erbij. Dit is druk bezocht door de lokale mensen.
In Legian heb je op de Jalan 66 warung Murah,een super eenvoudig restaurantje,druk bezocht door vakantiegangers en goed eten,ook voor nog geen 10 euro met zijn tweetjes.
Ben benieuwd waar jullie verblijven???

1 like

Voor eten in een gemiddeld restaurant in de toeristische gebieden (Legian/Tuban/Kuta/Sanur/Ubud) ben je voor voor/hoofd/na plus fris en Bintang (bier) tussen de 10 en 15 euro per persoon kwijt. Uitschieters naar boven zitten er altijd bij natuurlijk (in Seminyak kan je flink wat duurder uit zijn bijvoorbeeld). Voor alleen een hoofdgerecht en wat te drinken ben je rond de 7 euro per persoon kwijt. Dit geldt als je een beetje het gemiddelde qua prijs van de kaart eet.

Hallo iedereen,

Ik ga in mei voor de eerste keer naar Bali. Ik heb hotel Novotel in Benoa geboekt. Heeft er iemand ervaring met de restaurants in de buurt? Waar kan ik goedkoop eten in de buurt?

Graag hoor ik jullie reacties

Alvast bedankt

Hallo ,

Dank je voor je antwoord , wij gaan naar Sanur verblijven is Hyatt resort .

Groet ,

Paul en Annelies

In het Hyatt in Sanur betaal je bijna westerse (Nederlandse) prijzen voor je eten en drinken. Buiten het - (erg grote) - hotel terrein vindt je zat andere /goedkopere restaurants of warungs om iets te eten of te drinken.