3 meest bijzondere restaurants in Indonesie/Bali

Ga je naar Bali en wil je je hier echt laten verwennen? Dan kan dat natuurlijk fantastisch in mooie romantische accommodaties en met zalige massages in de spa’s. Maar wist je dat Bali ook een aantal zeer goede restaurants heeft? Voor lokale begrippen duur, maar voor Nederlandse begrippen krijg je de kwaliteit van een top restaurant voor een zeer goede prijs. In Ubud zit zelfs een van de beste restaurants van Zuid-Oost Azië! Dus heb je iets te vieren, en zoek je iets bijzonders, kijk eens bij deze tips.

Dit zijn onze toppers:

Ik ben heel benieuwd naar jullie restaurant tips!
PS: Ik vind alles leuk, een vriendelijke lokale warung, een restaurant op een toplocatie of iets echt culinairs.

100 euro voor een menu…het zal mij niet smaken Paulien .

Lekker in een goede warung eten ,voor een 1/5 van jouw prijs ,smaakt denk ik toch veeel beter. Of thuis natuurlijk…
Correct me if I am wrong.

Groet Paulien Candidasa

Ach, als ik voor een artikel op mijn website daar gratis zou mogen eten, dan zal het me waarschijnlijk best wel smaken :slight_smile:

Ik zit echter liever tussen de Indonesiers dan dat ik door hen bediend word.

Nee hoor, ik wordt daar niet voor betaald! Ben je gek.
Maar als je een keer jarig ben, is het wel eens leuk voor de verandering toch? En we krijgen ook wel eens vragen van iemand voor een leuke tip voor een bijzondere locatie om partner eens te verrassen op reis. Soms huwelijksaanzoek of huwelijksreis ed.
En verder zit ik ook lekker bij de Masakan Padang voor een euro te eten. Tussen de locals dus.
Maar juist eens varieren op zo’n reis, vind ik wel grappig.

Ik hou het in Ubud wel bij Ibu Oka

En Jenny en Paulana en anderen, ik ben benieuwd naar jullie leuke tips!

Zoals ik in mijn eerste post al schrijf: leuk lokaal tentje vind ik ook leuk, of iets op een bijzondere spot… Dit zijn dan toevallig 3 luxe, maar dat geef ik ook aan. Dus kom maar door met jullie tips!

Mijn favoriet is in mijn dorp in de warung van de buurvrouw. De naam van het dorp is Tajen, net ten zuiden van Penebel. Succes met zoeken :slight_smile:

De warung vd “buurvrouw” is over het algemeen ook mijn favoriet, soms moet je dan wel even je grenzen verleggen omdat het er niet altijd even fris uit ziet. Op Sumatra in Bukittinggi werd sate uit een koelbox gehaald die er uitzag alsof die zelf van de grill kwam zo zwart maar de sate was overheerlijk en geen buikproblemen opgelopen.
Maar restaurants waar ik genoten heb van het eten zijn Three Monkees in ubud goede fusiekeuken, Tugu hotel in Malang verfijnde keuken tevens sjiek en bijzonder mooi gebouw, spare ribs eten bij Naughty Nuri’s. Op Sumatra in Tuk Tuk(Tobameer) heerlijk gegeten en ook genoten van de gezellige en gastvrije eigenaresse van Jenny’s Restaurant.

Leuk ‘graatje’, bedankt voor je tips. De meeste ken ik ook, grappig, maar morgen vertrek ik naar Sumatra, en ik zal Jenny’s in de gaten houden! Leuke tip! Zie je dit kan nog een hééél topic worden!

Een favoriet van mij in Ubud in Kecak Kafe. Het zit op de hoek van Jl Hanoman/Dewi Sita, naast de tempel waar vaak Kecak wordt gedanst. Paadje aflopen langs de tatooshop, dus goed verstopt. Made kan heel lekker koken en kookt zoals ze zelf zegt ‘met liefde’ dus het duurt allemaal wat langer.
Wat ze ook heerlijk kan is zo’n smoked duck. Gaat de hele dag de grond in om te sudderen, je kunt ook komen kijken. Hebben we laatst met een groep van 6 gedaan, maakt ze ook allerlei andere Balinese groente gerechten erbij. Dus dat is ook leuk voor een feestmaal!
En als je een keer toe bent aan salade, kun je dat hier ook vertrouwen.

Vertrouwen doe ik wat dat betreft op mijn gevoel en mijn neus, heeft me meerdere keren geholpen om niet aan de racekak te raken.
Ik eet nagenoeg alles maar als er ook maar iets is waar ik aan twijfel laat ik het liggen. Ik heb ooit met een reisgezelschap gegeten in een restaurant aan de grote rivier(weet de naam niet meer) in Bangkok en bij het binnenkomen kreeg ik een bepaalde lucht in mijn neus waarop ik meteen reageerde hier eet ik niet de rest ging er toch voor want het zat toch in het arrangement met als uitkomst de volgende dag allemaal last vd buik maar ik had nergens last van.
Maar Paulien ik ga zeker een keer langs om die gerookte eend te proeven, krijg nu al weer zin om te vertrekken. moet alleen nog een tijdje wachten.
Ben ook helemaal verzot op Durian meeste mensen vinden dat die onaangenaam ruikt en smaakt, koop deze hier ook regelmatig in de toko maar er gaat niets boven die heerlijke verse.

Wijs besluit Graatje, je zintuigen zijn vaak je beste raadgever.
Voor de durian is dat alleen een uitzondering, ondanks de geur is de smaak prima.
Hoewel ik dan liever de mangistan eet :biggrin:

Ook heerlijk Zaan

Alleen ben ik de Mangistan hier in NL nog nooit tegengekomen een van jullie wel?
Paulien veel plezier op Sumatra, waar ga je zoal naar toe?

Ten eerste Graatje welke Paulien bedoel je ,het moderaille of de veelgeplaagde luitjes hier, die zo goed en kwaad proberen de mensen van een GOED advies te voorzien. In de hoop dat men nog eens antwoord krijgt op al onze adviesen Voor mij na 12 jaar Bali ,is jouw reply nogal door de de algemene
bocht van Bali.

Begrijp je opmerking niet helemaal Paulana, ik reageerde op Paulienvdg

Geloof dat het kwartje is gevallen, bedoel je dat het een te voor de hand liggende reply is Paulana? De gebaande weg, het karrenspoor of hoe men dat zoal onder woorden brengt?