restauranttips

In juli zullen wij 2,5 week door Sri Lanka reizen. Alle vervoer en hotels zijn al geboekt, we gaan op pad met een privé-chauffeur. Ik zie hier wel regelmatig tips over hotels voorbij komen, maar wie heeft er goede tips voor restaurants?
We verblijven (net als iedereen :lol: ) in Negombo, Sigirya, Nilaveli, Ella, Kandy, Unawatuna. We kunnen ongetwijfeld ook de chauffeur vragen en ik gun hem zijn commissie, maar het is ook leuk om zelf eens wat te bedenken …
Sfeer en kwaliteit van het eten zijn belangrijk, we zijn niet superavontuurlijk ingesteld, maar houden wel van lokaal.
Iemand tips?

Hoi Anna,

Wij kunnen hier relatief weinig van zeggen, wij eten namelijk vooral in lodges, resorts en hotels. Niet omdat we niet local willen eten (juist wel!) maar omdat we voor ons reisadviesbureau alles moeten weten van die onderkomens.

Maar goed, er zijn gelukkig zat mensen die wel alle restaurants e.d. van Sri Lanka bezoeken en die posten hun comments op Tripadvisor.

Dus, mijn beste advies: tripadvisor.nl. En laat je niet afschrikken door sommige zeer negatieve reacties, in het totaal hebben wij al meer dan een jaar in Sri Lanka gezeten en zijn nog nooit ziek geworden van het eten (maar we eten meestal wel traditioneel rijst en curry).

Met vriendelijke groet,

Taco

Hey Taco,
bedankt, gek dat ik er niet aan had gedacht, normaal gebruik ik altijd tripadvisor … ik heb al rondgekeken en het een en ander gevonden!
Groet
Anna

In kandy is het moeilijk moet ik eerlijk zeggen. We hebben in unnawatunna gezeten dec /jan en hebben daar gegeten bij happy spice.
Heerlijk echt traditioneel sri lankaans. Overdag gewoon huiskamer en in de avond heerlijk eten.
Ook vind ik aan het strand lucky tuna en kingfisher een aanrader.
Wij zijn niet in negombo geweest maar bentota geweldig.

dank voor de tips; ik heb ze genoteerd op mijn lijstje en ga ze zeker proberen!