Restaurantjes Alanya

Omdat wij op basis van halfpension verblijven gaan we tussen de middag altijd lekker ergens eten. Vaak komen we bij dezelfde restaurantjes terecht, maar we willen graag eens een keer ergens anders naartoe. Heeft er iemand tips, aanraders enz? Graag ook even een korte uitleg erbij waar het precies zit…

Thanx!

Groetjes, Diamond

Hey Diamond! :smiley:

In welk hotel zitten jullie eigenlijk?Nou ja ik ken veel restaurantjes hier maar onze favourite is toch wel SULTAN SOFRASI.Dit is een heel goedkoop restaurant met de lekkerste gerechten,veel Turkse maaltijden maar ook gewoon pizza enzo.Ze hebben er ook heerlijke toetjes,baklava en sütlaç enzo.Je moet er zeker eens heengaan vooral omdat het erg lekker is en de prijzen laag zijn.Het restaurant loopt zo goed dat zij sinds 2 maanden geleden een tweede restaurant geopend hebben.Nu zal ik je even proberen uit te leggen waar het is:als je bij het grote Atatürk standbeeld staat (zeg maar met je rug ernaartoe) dan ga je rechtsaf (dus niet de kant van Antalya op maar de kant van Oba en mahmutlar zeg maar).Dan kom je dus langs de Afra supermarkt(aan de linkerkant van de weg) enzo en langs vele hotels. Dan loop je door en dan heb je weer aan de linkerkent de Metro supermarkt,als je daar langs bent gelopen ga je linksaf dan kom je langs een fontein enzo.Dan ga je de eertse weer rechtsaf.Dan kom je bij een weg die steek je gewoon over rechtdoor dan een meter of 30 en dan aan je linkerhand zit het restaurant.Hun tweede restaurant zit achter het grote Rosellahotel en de Yalýtaxi standplaats.Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders hoor ik het wel weer!Alvast veel plezier en veel liefs! B)

Hoi Rosanna, bedankt voor je uitgebreide reactie, leuk! Wij verblijven in hotel Riviera, volgens mij is dat best wel een eind van het restaurant dat jij beschrijft of niet? Het klinkt in ieder geval wel erg leuk trouwens! Jij zult de leuke plekjes natuurlijk wel weten omdat je daar woont. Waar woon je zelf eigenlijk ongeveer, zit je in de buurt van het centrum?

Groetjes, Diamond

Hey! :lol:

Ik weet echt niet waar dat zit eigenlijk,hotel Riviera.Is het in Alanya of juist erbuiten?Ik woon trouwens vlakbij dat restaurant,ik woon vlakbij Oba het is vanaf ons huis ongeveer een kwartier lopen naar het centrum van Alanya.Ons huis is achter Rosela hotel en yalý taxi maar dan een beetje hoger gelegen.Laat me even weten waar jullie hotel ongeveer is,dan kan ik je misschien wat meer leuke restaurantjes vertellen.Groetjes Rosanna

Hoi Rosanna, hotel Riviera ligt tegenover de tennisbanen en vlakbij dat nieuwe aquapark. Het restaurantje wat je hiervoor beschreef ligt volgens mij een stuk verderop, of niet? Het moet wel een beetje in de buurt zijn, zodat we er zo van het strand naartoe kunnen lopen. Waar we vaak eten zijn Sedir en Brothers (maar da’s ook omdat we daar iedereen na 5 keer inmiddels leuk kennen). Ben benieuwd naar tips van je!

Groetjes, Diamond

@Diamond, wat wil je eten dan??
Wij eten vaak in de kleinere restaurants of lokantasis, waar je echt lekker kan eten. Ook de okabasis zijn zaalig!!! Zoals Rosanna al schreef, dat zijn de restaurants waar wij het ook zalig vinden.

Regelmatig als wij terugkwamen bij kennissen, en vertelden waar we gegeten hadden, stonden ze verbaasd. Want dan hadden we weer eens gegeten waar de turkse bevolking heen gaat!

Waar het op neer komt is: Neem de Ata Turk, ga richting centrum, en loop eens 2 straten de wijk in! dus bijv aan de rechterkant ergens ingaan, en dan zie je vanzelf kleinere restaurants waar veel turkse mensen zitten. Gewoon naar binnen gaan, lekker gaan zitten, en smullen maar!!!

Waar we ook nog weleens op letten is de verlichting. TL verlichting is ook iets wat ze vooral hebben in de kleinere restaurants en waar je dan weer zaalig kunt eten.

Kijk vooral naar de gasten, veel turken, lekker eten!

Nog ff!!! Ik verheug me nu al op de Kuvac en andere potjes!!! Veel lekker brood en smullen maar
Annemiek

Hey Diamond,

Ooo zitten jullie daar?Nee dan is dat restaurant wel erg ver!Ik wilde eigenlijk hetzelfde verhaal vertellen als Annemiek,in de lokanta’s kun je heerlijk eten voor een goede prijs.Verder wilde ik ook nog Brothers zeggen maar dat ken je dus al!Nee je moet gewoon naar de lokanta’s gaan dat is hardstikke gezellig en stikt niet zo van die toeristen allemaal.Alvast heel veel plezier!Veel liefs Rosanna :stuck_out_tongue:

hallo ik heb wel een tip waar je lekker en goedkoop kan eten. het restaurtantje heet la plaza en zit op de ataturk weg. Tussen de middag kan je daar wat eten voor een € en ook wat drinken voor een €. Wil je een keer in de avond lekker eten ( en er is echt van alles daarzo) dan kun je voor 8€ p.p eten. een open buffet, Volgens mij als je alcholholishe drankjes neemt moet je daar wat meer voor betalen maar echt niet veel. Ik hoop dat je hier wat aan hebt aan deze informatie.

Ze kunnen daar ook nederlands spreken maar niet allemaal! :o

xx nathalie

Oh, dat lijkt mij wel wat! Wij zitten in een appartement, maar zijn niet van plan om zelf te koken, dus is dit wel goed te doen. Ook qua prijs.

Maar wij zullen zeker ook bij de lokanta,s te vinden zijn. Hebben we vorige keer ook gedaan en dat was heel gezellig en ook niet duur!

Mvg. Roanna

Thanx voor jullie tips! We zullen inderdaad eens uikijken naar de lokanta’s, klinkt erg leuk! Enne Rosanna, bij Brothers eten we inderdaad graag, ook omdat er een inmiddels goede vriend van ons werkt :smiley:
Nog 32 daagjes, dan kan het smullen weer beginnen :rolleyes:

Groetjes, Diamond