Reserva Biologica Indio-Maiz

Ik zou tijdens mijn reis graageen regenwoud bezoeken en las online dat Reserva Biologica Indio-Maiz bijzonderis. Is hier iemand geweest, wat was je ervaring? En hoe kom je hier vanaf SanCarlos, ga je per boot of bus, ben je lang onderweg? En is het makkelijk om danhier de grens over te gaan naar Costa Rica, San Jose?

Hola,

Reserva Indio Maiz heb ik van horen zeggen (ben er zelf nog niet geweest) zeker de moeite waard om te bezoeken! Je kunt het beste in El Castillo gidsen huren en met hen bepalen welke route, hoe lang, welk gebied, etc. je wilt zien. Je gaat eigenlijk altijd per lancha/boot het reservaat in en dan kun je 1 of meerdere dagen lopend en of met de boot rondtrekken door het reservaat. Vanuit San Carlos gaan lanchas naar El Castillo.

Als je graag sightseeing wilt doen in Costa Rica, kun je, als je dan toch vlakbij San Carlos bent, het beste daar de grens oversteken, dus met de boot van San Carlos naar Los Chiles in Costa Rica. Vanuit Los Chiles kun je een bus pakken naar La Fortuna, daar de omgeving bekijken en zo richting San José trekken.

Saludos,
Sole

Okay bedankt voor je reactie Sole! Weet jij hoe lang je onderweg bent met een lanchas naar El castillo? Ik weet niet of ik genoeg tijd heb om dit stuk mee te pakken dus vandaar dat het handig is om te weten hoe lang ik moet rekenen voor de reis.