Reputatie airlines

Hey mensen,

snelle update ik en mijn vriendin gaan volgend jaar in de zomer naar Laos en Cambodja om 6 weken te trekken!

Nu zijn wij vliegtickets aan het zoeken en rond tarief en dergelijke zijn we er uit hoeveel we willen betalen en wat de huidige prijzen zijn!

Nu zouden we willen boeken aangezien Turkish airlines voor 670 euro vliegt naar BKK en dit veruit het goedkoopste tarief is!

Wat is de reputatie van deze luchtvaartmaatschappij of wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Andere maatschappijen die deze vlucht aanbieden zijn: Austrian airlines en Finnair!

Ik ben momenteel vooral aan het zoeken op Skyscanner.net omdat deze vaak terugkomt bij goede site om te boeken, klopt dit?

Thx!

Even één ding: als het bij ons zomer is, is het in Cambodja en Laos niet de droogste periode. Het valt misschien best mee, maar wil het toch even vermelden.

Dan over de tickets. De door jouw genoemde maatschappijen zijn volgens mij best ok, hoewel ik er nooit mee gevolgen heb. Het is alleen de vraag wanneer je precies in de ‘zomer’ wilt, voor welke prijs en vanaf welke plaats. Zoekmachines zijn een aardig hulpmiddel maar ze zoeken meestal niet alles (omdat ze meestal banden hebben met de adverteerders m.a.w. de airlines die hiervoor betalen).

Heb even voor je gekeken. Ter illustratie, voor €601 vliegt Etihad Airways voor de periode van 10 juni t/m 24 juli in 2013 Düsseldorf-Bangkok. Dit heb ik van de site van Etihad zelf en het lijkt me een aardige deal in ‘ons’ hoogseizoen.

Persoonlijk boek ik overigens het liefst bij de maatschappij zelf (een tussenpersoon vind ik geen zin hebben tenzij die hoge korting kan bedingen maar meestal willen tussenpersonen uiteraard ook verdienen…).

Cheers!

Ja wij dienen rekening te houden met de vakantieperiode dus het zal dan wel moeten!

Maar we hebben geboekt voor 677 euro voor heen en terug BKK (6weken)
Het is bij Turkish Airlines maar vind het een zeer redelijke prijs zeker als je het vergelijkt met andere prijzen en het is vanaf Brussel, wat voor ons zeer dichtbij is!

Bedankt alleszins!

Turkish Airlines is prima in orde. Ze vliegen in Europa, dus dat betekent dat ze zich aan hoge veiligheidseisen moeten houden.

Voor meer ervaringen met TA kun je ook terecht in het ervaringenforum: Turkish Airlines.

Heb dit jaar 5 keer met TA gevlogen en was bijzonder te spreken over de service en het eten. Veel plezier!

Nou ik heb het een beetje gehad met turkish Arlines!
Vriendelijke crew,optijd aankomen,spijtig dat er geen recente films aan boord werden vertoond.
Maar de hoteldesk van Turkish Airlines,daar had ik slechte ervaringen mee!(Onbekwaamheid alsook erg onbeschoft)
Toen we landen op het vliegveld van Istanboel,moesten we overnachten in het hotel.
Na 4 uur wachten kwamen ze zeggen dat er nog een kamer vrij was in het hotel,maar die kamer moest ik delen met een wildvreemde reiziger!

Mijn vrouw en ik zijn al tweemaal met Egyptair van Amsterdam naar Bangkok gevlogen. Je maakt dan een tussenstop in Cairo. Voor zover wij het hebben bekeken was dat een van de goedkoopste oplossingen. Je moet echter wel vroeg van te voren boeken. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper de tickets zijn. Bij de site van egyptair.com kun je al 300 dagen vooruit boeken.

groeten en succes met de voorbereiding

Cor en Wilna>>>:wereld::zon02: