rente op lopende rekening en spaarrente

Wie kan me zeggen hoeveel de rente op een lopende rekening en op een spaarrekening is in Turkije. Naar het schijnt liggen deze zeer hoog!

volgens mij krijg je helemaal geen rente…mag nl niet. Misschien dat je een ander soort van rekening bedoelt, maar vast niet de rekeningen die wij in NL als spaarrekening kennen.

hallo,je kan het beste hierover informeren bij een van de turkse banken in nederland.
ze zijn te vinden op het internet,er zitten er in amsterdam en rotterdam.

zo heb je gelijk een antwoord op je vraag omtrend de rente.

carlos:TURKEY:

klopt wel iets van hoor, de rentes liggen hoog, via via gaat je geld dan naar luxemburg, je paspoort meenemen naar n bank en je opent zo een rekening.
Nog leuker als je veel geld stort!!!
groetjes Carine

Hoi Mbo,

Op betaalrekeningen (lopende)krijg je net als in ned. geen rente.
Rente´s op spaarrekeningen verschillen per bank en varieren (nu feb.2006)van 1,75% tot 2,25% op de Euro met een minimaal spaarbedrag van € 1000,-.
Als je YTL spaart liggen de rente´s tussen de 13 en 16,5%.
voor beide vormen van spaarrekeningen geldt dat je de rente per maand bijgeschreven kan krijgen, je dus rente over rente spaart. Wel wordt er direct bij de renteboeking belasting afgehouden en dat is ongeveer 20%.

Voorwaarde om een rekening te openen is dat je een sofinummer en een adres hebt hier in turkije.

Juist,Dilek

ps;as vrijdagnacht vlieg ik terug vanuit Rotterdam,kom 00.15 aan in Antalya.

Tot dan,

Hans

Ja en vandaag lekker in het zonnetje gezeten, graadje of 20…heeeerlijk

Maar dat is vrijdag weer over hoor, zeggen ze :wave:

We hebben nog aan je gedacht, de poezenmoeder en ik, waarna we nog eens lekker achteroverzakten…:lie:

slm Dilek

In het verleden waren er rentes van 50 en 100% op spaarrekeningen, waar je je geld op vastzette voor minstens 1 jaar(50%). Maar de devaluatie was dan ook zoooo hoog dat je die rente ook wel nodig had om je waarde van het geld te behouden!

Hoe dat tegenwoordig is kan ik je niet zeggen, heb er ook niet meer op gelet om eerlijk te zijn
Groetjes
Annemiek