Hallo dames,
Heeft er iemand ervaring of tips om een bankrekening in turkije/marmaris te openen?
Welke bank is t beste?
Ik had al begrepen dat je niet woonachtig hoeft te zijn in turkije.
Alle tips zijn welkom
Thanks Patricia
Hallo dames,
Heeft er iemand ervaring of tips om een bankrekening in turkije/marmaris te openen?
Welke bank is t beste?
Ik had al begrepen dat je niet woonachtig hoeft te zijn in turkije.
Alle tips zijn welkom
Thanks Patricia
Mag ik als man ook antwoorden?
op zich geen probleem.
Het is mischien wel handig om iemand mee te nemen die goed turks spreekt.
Je hebt een officieel papier nodig waar je adres opstaat in Nederland. Als je nog een oud type rijbewijs hebt werkt dat goed. Ik dus niet en heb het uiteindelijk kunnen regelen met een internationaal uittreksen op het gemeente huis te halen. Uiteraard een geldig paspoort. En je moet een belasting nummer hebben in Turkije. Dat laatste is niet moeilijk te verkrijgen bij een plaatselijk belasting bureau, maar hulp van een Turk is wel gewenst.
Jaap
Tuurlijk mag je als ,man, ook antwoorden…Bedankt voor je antwoord.
Ik had al een beetje het idee dat het niet te ingewikkeld is, hulp van een turkse meneer ivm de taal heb ik. heb je mischien een idee welke bank t beste is? Of maakt dat niks uit? Afgezien van de echte islamitische banken dan.
Dag Patricia
Was ok maar een grapje maar je begon zo duidelijk met dames.
Wij hebben eerst bij Fortis gebankierd toen het gerommel met Amro begon zijn we uitgeweken naar HSBC… Waarom? We hebben uiteraard naar een grote bank gekeken i.v.m stabiliteit in die periode een goede rente en een mogelijkheid om de zaken via internet te regelen in meer talen dan alleen Turks.
Maar volgens mij als je deze criteria hanteert zijn er inmiddels meerdere banken geschikt. Misschien kunnen andere leden hun ervaring ook eens hier vertellen.
Jaap
Ik heb dit topic verplaatst naar wonen en werken in turkije. Daar zul je vast meer antwoord hierop krijgen
Groet
In Turkije kan iedereen een bankrekening open. Je hoeft alleen een taxnummer te gaan aanvragen in het taxkantoor.
In de bank vragen ze je itenditeitskaart of reispas en maken er een kopie van.
In de meeste grote banken spreken ze goed engels.
Er vallen wel een hoop formulieren te lezen en te paraferen.Maar teken alleen engelse formulieren af. Alle gekende banken hebben die formulieren in het engels. Ik zelf doe altijd zaken met de Garanti bank.Maar er zijn hier nog zoveel goede banken zoals, Denizbank, Akbank, Fortisbank enz… Je kan als je meer geld op een rekening plaatst enkele banken navragen hoeveel intrest je kan krijgen op je geld.Dan kan je zelf uitmaken wie het meeste intrest geeft.
Buitenlanders worden goed ontvangen in de banken in Turkije.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Dank je Jaap en Franka , voor alle adviezen, ik loop volgende week wel ff n bank binnen kijken wat ze te vertellen hebben.
En Beppie bedankt voor t verplaatsen, dacht al dat het niet onder het juiste forum geplaatst was
groetjes Patricia