(origineel bericht op be-more.nl)
Relaxen? Pedicure?
Na een heerlijk relax weekend zondagavond weer terug naar Chedra. Kijken of er nog kakkerlakken in ons huisje rondlopen. Alles pikkedonker dus maar eerst de zaklantaarn opzoeken. En wat gebeurt er? Ik trap er 1 dood in onze slaapkamer! IIEeehh. Ze zijn hier groter dan op Lanzarote. Dus weer alles nachecken of er niet nog een verstopt zit. want waar er 1 zit, zitten er meer. Wat ik straks niet mis zijn dus deze insecten!
<em>Maandag chickenproject. Kippenvoer gemengd, eieren geteld! 500 kippen leggen hoeveel eieren? ongeveer 402!!! Van ons sponsorgeld wordt er een watertank gebouwd van 40.000 liter. Ook komen er 500 kippen bij. De bedoeling is dat deze eind volgende week komen. Ook zijn ze begonnen met het graven van een gat van 2 meter diep, 4 meter breed en 2 meter lengte. We zouden een graafmachine bestellen maar hier gaat alles met de hand dus je kunt je wel voorstellen dat dit niet zo snel gaat. Dit wordt straks een ondergrondse watertank. Met het graven helpen Ingrid en ik niet mee, dat is te zwaar werk maar die andere meiden begonnen enthousiast met graven maar de grond hier is zo klei-ig en zwaar dat ze het na een paar uur ook haden bekeken.
Ook lopen er een paar zielige waakhonden rond, zo mager als een lat, onder de teken en vlooien en wonden, maar goed een dier telt hier <strong>niet mee</strong>!
In de namiddag voorbereidingen getroffen voor ons scholenbezoek. Dit maal sport en spel en prettig dat er een dongel en internet bestaat.
Dinsdag weer naar het chickenproject en de meiden weer aan het graven. Nu ik aan het typen ben moet ik echt nadenken van wat hebben we allemaal gedaan? De dagen gaan zo snel en je ontmoet veel mensen. Wij konden niet zo veel doen dus maar lekker geshopt in Masaka. We hebben de mensen van het project uitgenodigd voor het diner. Pasta met echte tomatensaus.
De groentes gehaald op een local marktje. Echt grappig om te zien. Onze boda-driver weet precies waar je alles kunt krijgen. En dan echt vers van het land. Koken met een zaklamp en 2 pitjes is te doen. Koken voor 14 personen ook! Ingrid en ik hebben het voor elkaar gekregen. Heerlijk gegeten met z’n allen en ook weer flink gelachen. De ipod-dock er bij en lekker dansen met onze billen. Nadien serieus nagedacht wat we met het sponsorgeld gaan doen. Een gedeelte gaat naar de bloedbank in Masaka, een gedeelte wordt boekengeld voor een school en de rest voor het kippenproject.
Vandaag sport en spel gedaan op de dovenschool! Een leuke school met erg lieve kinderen. We hebben ons vermaakt met ze. En vooral erg gezweet want het was warm. 30 graden. Strak blauwe lucht. Maar net als altijd in de namiddag komen de donderwolken weer. Ja, regentijd!!
Dus we zitten nu in ons internetcafe! Biertje erbij en hebben nu even het gevoel dat we vakantie hebben. Vrijdag een weekend naar Murchison Falls.
See you Mzungo!
</em>