Reizen, werken en misschien wonen in NZ??

Hallo,

Dit gaat wellicht een ietwat vreemd verhaal worden, maar aangezien ik denk hier wel wat ‘lotgenoten’ te vinden, ga ik het toch gewoon opschrijven zoals ik het voel.

Een paar jaar geleden heb ik voor het eerst mogen proeven aan het reizen. Ik heb toen een maand stage gelopen in Thailand en met olifanten gewerkt, een geweldige ervaring. Het reisvirus zat er vanaf toen dubbel en dik in. Ik wist het gewoon; ik wil meer zien, doen, beleven. Na mijn opleiding heb ik 3 maanden in Ierland gereisd, gewoond en gewerkt. Dit was alleen maar een bevestiging voor mij om meer te willen zien.
Ik ben heel a-typisch Nederlands opgevoed. We woonden midden in het bos in een van de weinig echt afgelegen stukjes natuur van Nederland. Hier ben ik geboren en getogen en ik leef daarom voor de natuur.
Het was me na bovengenoemde ervaringen snel duidelijk dat ik me in Nederland niet helemaal op mijn plaats voelde. Te druk, te weinig echte natuur.

Mijn plan daarna was heel duidelijk, werken, sparen en dan weg. En het liefst voor goed. Alleen mijn plannen liepen een beetje anders… Ik kwam mijn huidige vriend tegen, de liefde van mijn leven, en ik bleef dus in Nederland. We zijn nu een aantal jaar verder. Ik heb een baan, we huren een huisje en wonen samen met wat huisdiertjes. Alleen het ‘weg willen’ knaagt nog enorm aan me… Zo erg dat ik me er vaak heel slecht over voel. Ik kan hier niet aarden en wil weg. Hoe mooi het leven ook is wat we hier al hebben opgebouwd, ik kan het niet loslaten…

Nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt dat ik over anderhalf jaar weg wil. Ik heb al veel research gedaan en me verdiept in waarheen. Mijn gevoel gaat heel erg naar Nieuw Zeeland, door de ongerepte natuur en de fijne cultuur die mij steeds meer aanspreekt. Ik ben er zelf dus nog nooit geweest! Dus misschien vind ik het wel niks, maar als het wel wat is… Zou ik zo willen emigreren naar NZ.
Dus ik begrijp dat ik niet echt veel heb om op te baseren of ik daar wil gaan wonen, maar toch voel ik het zo. Alleen wil ik wel realistisch zijn. Ik heb al door dat het heel moeilijk is om hier binnen te komen, dus misschien lukt het niet eens, maar ik hoor heel graag de verhalen van ervaringsdeskundigen of gelijkgestemden!

Mijn plan is eerst eens een aantal maanden door NZ te gaan reizen en dan te kijken hoe het voelt en hoe ik verder wil.

Ik ben 25 jaar, heb de opleiding MBO niveau 4 Diermanagement/ Eco & Wildlife afgerond, inmiddels 4 jaar werkervaring in de dierverzorging (vooral opvang en rehabilitatie van huisdieren en wilde dieren) en rond eind dit jaar de opleiding Kynologisch Instructeur af. (Honden (en ‘baasjes’)trainer).

Ik hoor graag jullie meningen en verhalen. Ik vind het best overweldigend en weet niet goed waar ik moet beginnen.