Mooi plan hebben jullie, maar hoe willen jullie je leven daar gaan financieren?
Sinds kort heeft NZ een stop gezet op werk voor niet NZ landers. Het werk wat beschikbaar is wordt eerst aan NZlanders zelf aangeboden. Je komt er alleen nog maar in indien je genoeg financiele middelen heb om jezelf te onderhouden
@Michel:
Sparen dus… We hebben een bedrag in ons hoofd dat we aan spaargeld mee willen nemen. Ik werk als verpleegkundige en daar is altijd wel vraag naar, dat lijkt me niet zo’n probleem.
Heb nog niet eerder over die nieuwe regeling gehoord, maar we hebben nog drie jaar dus er kan nog van alles veranderen. En misschien moeten ze dan ook iets aan de lonen gaan doen, wij zijn tijdens onze vakantie in oktober veel kiwi’s tegen gekomen die op het punt stonden te vertrekken naar australie vanwege de slechte betaling in NZ.
Maar nogmaals, we hebben er vertrouwen in dat het allemaal wel losloopt
Maar jij woont al in NZ?
Nee. Ik woon niet in NZ, maar wij zijn wel bezig met plannen om naar Zuid Afrika te emigreren.
Voor beide landen geld hetzelfde. Om daar te kunnen wonen heb je gewoonweg een zak met geld nodig. Dan zullen ze je niet weigeren.
In NZ is het tegenwoordig zelfs zo dat, al werk en woon je er al een paar jaar, je werkvergunning niet eens verlengd word en je gewoonweg gedeporteerd wordt en terug moet gaan vanwaar je vandaan gekomen ben. Meestal berooid, maar dat zal ze een zorg zijn en ze verwachten dat, als de huidige, economische situatie langer aanhoud het nog erger zal worden. Hun devies is: Nieuw Zeelanders eerst en daarna pas de rest. Australie is ook hard op weg om die richting uit te gaan.
ik kwam deze site tegen en las jullie plannen. wij wonen al since 1997 in NZ. het is op het moment iets moeilijker om binnen te komen vanwege de resessie. veel kiwi’s komen terug uit de UK en aussie omdat ze daar hun baan verloren hebben.
Maar er is nog steeds en blijft een te kort aan skilled labour.