Hoe bedoel je dat concreet?
Gaan ze checken hoeveel nullen er op je bankrekening staan?
Je moet kunnen bewijzen dat je in je levensonderhoud kan voorzien.
Maar is zoiets niet enorm relatief? Wat heet veel? Wat is genoeg?
Waar ligt de grens? Wat is het minimum dan?
http://www.emigrerennaarnieuwzeeland.nl/
http://www.spinnenweb.nl/nieuw-zeeland/
Mischien kan deze links jullie verder helpen.
Hallo,
Veel geld is niet altijd een ding om in Nieuw Zeeland te gaan wonen. Je kunt ook proberen op skills een verblijfsvergunning te krijgen. Als je genoeg punten daarvoor hebt dan kun ook het land in komen. Zo zij wij ook bezig en mijn man komt uit op 140 punten waardoor hij zo aan de verblijfsvergunning voor Nieuw Zeeland kan komen. Nu zijn we eigenlijk bezig met een verblijfsvergunning voor Australie wat heel anders werkt, maar lukt dat niet dan gaan we het in Nieuw Zeeland proberen.
Als er mij ondertussen al IETS duidelijk is geworden, dan is het wel dat alles aan het emigreren, zelfs het kleinste detail… geld kost.>>>
Je online aanvraag, expression of interest: hopla, en je bent alweer zo’n 250 euro armer…
Ik heb toch nog enkele vraagjes:
-
een jobaanbod levert veel extra punten op, maar blijkbaar is het onbegonnen werk om vanuit België of Nederland effectief een jobaanbod rond te krijgen
-
hoe zit dat als partner, doet één van de twee een aanvraag of beide afzonderlijk? En als eentje de magische 140 punten haalt, is dat dan voldoende, mag de partner dan sowieso mee? Of is het één aanvraag per persoon en minimaal 100 punten?
-
kan je daar een lening aangaan (ik denk aan kopen van een huis) of zit dat er niet in de eerste tijd?
Mijn partner en ik gaan ons de komende twee jaar omscholen tot leerkracht (we hebben allebei al bachelor) en in tussentijd ons Engels bijschaven tot op een zeer adorabel niveau:wereld:
Hoop gauw antwoord te krijgen!
Fijn feesten voor eenieder!!
Hallo Femke,
Nu onze emigratieplannen wel heel dichtbij komen heb ik weer eens op het forum van wereldwijzer gekeken en kwam jouw berichtje op mijn post weer tegen.
Ik was benieuwd hoe het je sindsdien verlopen is; ben je inmiddels al vertrokken naar NZ, en hoe bevalt het?
Leuk eens van je te horen.
Hartelijke groet,
Mariska
Hallo Ansamimaba,
Ik ben benieuwd hoe ver jullie plannen zijn gevorderd. Wij gaan in december naar het Noordereiland om daar mogelijkheden aan te boren, misschien dat een werkgever ons naar nieuw-zeeland kan halen? Misschien wel eerdere emigranten die even Nederland/familie willen bezoeken. Wij nemen huis tuin en bedrijf wel van jullie over. We zijn 50 tigers die van aanpakken weten en heel breed geörrienteerd zijn. Zij uit de zorg en hij medich/technicus. Een b&b overnemen voor een tijdje is het summum. We zijn mensenmensen en stellen ons dienstbaar op. Graag reactie naar connywereldreizen@hotmail.com
Ik ben benieuwd naar jullie verhaal, als het nieuw-zeeland niet is geworden, wat dan wel?
Hoop wat van jullie te horen.
Hoi,
Diegene is waarschijnlijk niet meer actief op het forum. Ik heb in 2009 ook een reactie hier geplaats en ik woon inmiddels sinds februari 2011 in Nieuw Zeeland.
Wij zijn hier binnen gekomen op onze skills.