Hallo wereldwijzer reizigers :P,
Ik vertrek in mei richting Sri Lanka, blijf daar een kleine 2 maanden en ga dan naar Indonesië, voor onbepaalde periode, maar in elk geval waarschijnlijk tot augustus.
Ik zit te denken om eind augustus (week 33, 16/18 augustus waarschijnlijk) naar Thailand te vertrekken om te gaan backpacken. Ik heb het een en ander geregeld voor zowel Sri Lanka als Indonesië, maar voor Thailand weet ik eigenlijk nog vrij weinig. Dus kom ik hier om hulp vragen ![]()
Ik zit eraan te denken om vanuit Medan naar Kuala Lumpur te vliegen, en vanaf daar Thailand in te trekken. Hier zijn wat plaatsen waar ik aan zit te denken om te bezoeken:
Songkhla
Phuket
Koh samui
Ko Pha Ngan?
Koh Tao (muy thai trainen en duiken)
Koh Phi Phi?
richting het noorden
Bangkok (engelse les geven, omgeving zien, Bangkok zou een centrale locatie zijn voor heel veel toeristische bezienswaardigheden).
Chiang Mai
Chiang Rai
En vanaf daar Laos binnentrekken, eventueel vrijwilligerswerk doen, dan China(, Mongolië) en als het enigszins kan, met de siberië express terug richting Europa. Ik heb echter nog niet veel verder gekeken naar reismogelijkheden dan Indonesié/Thailand. Ik heb lopen kijken bij visumbureaus, en ik krijg de indruk dat het geen zin heeft om voor verder dan Thailand (Laos/China/Mongolië/Rusland) al visums te regelen, omdat die tegen dan al verlopen zijn.
Ik zou graag een poosje muy thai (Boran) trainen op 1 vd eilanden (maand of 2), en een duikcursus volgen (ik heb nog nooit gedoken) Ik las dat Koh Tao voor allebei erg geschikt is, maar of dat ook zo is weet ik niet.
Dan zou ik eventueel een poosje in de omgeving van Bangkok engelse les willen geven, ik ben in het bezit van alle TEFL certificaten. En eventueel iets later in Chang Mai.
Eigenlijk weet ik niet goed wat nou leuke plekken zijn om te bezoeken en om te verblijven. Ik heb her en der wat reviews gelezen op internet en wat namen in de volgorde van zuid naar noord samengesteld.
Wat vinden jullie van mijn route en plannen. Is het allemaal haalbaar? Wat zijn jullie suggesties?
mvg,
Michiel