Reizen van Trincomalee naar Nuware Eliya

Hi allen,

Eind augustus vertrek ik voor 3 weken naar Sri Lanka. Op basis van veel informatie die ik her en der (en op dit forum) vond, heb ik een reisschema opgesteld. Nu heb ik alleen één vraag waarop ik hoop dat iemand hier het antwoord heeft.

Wij willen op 1 dag van Nilaveli naar Nuware Eliya reizen, om dan de volgende ochtend HP en WE te doen en daarna de trein naar Ella te pakken. Ik betwijfel of de trip van Nilaveli naar NE haalbaar is in 1 dag. Kan iemand me daarbij helpen? Of is het toch verstandiger om naar Kandy te reizen en dus 1 dag extra uit te trekken voor dit stukje van de reis?

Ik hoor het heel graag! :slight_smile: Alvast veel dank!

Groeten,
Judith

Hoi Judith,

Bus zou inderdaad 8-9 uur minstens zijn, overstap in Kandy. Taxi een uur of 7. Dus jouw keuze…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hi Erik,

Ok, good to know. Veel dank!

Groeten,
Judith

Hi Erik,

We hebben besloten de trip te verdelen: van Nilaveli naar Kandy, en dan de dag erna van Kandy naar Nanyoya, en dan de dag erna (na bezoek aan HP en WE) van Nanuoya naar Ella.

Nou wil ik alvast tickets reserveren voor de treinreizen van K naar N en van N naar E, maar als ik dat probeer via Sri Lankan Train tickets dan moet ik al betalen voor de tickets, voordat ik de datum heb ingevuld. Ik stop ze in de winkelmand, en dan staat er: nu betalen. Weet jij hoe dit zit?

Alvast veel dank voor je antwoord!

Groeten,
Judith

      • Updated - - -

Hi Erik,

We hebben besloten de trip te verdelen: van Nilaveli naar Kandy, en dan de dag erna van Kandy naar Nanyoya, en dan de dag erna (na bezoek aan HP en WE) van Nanuoya naar Ella.

Nou wil ik alvast tickets reserveren voor de treinreizen van K naar N en van N naar E, maar als ik dat probeer via Sri Lankan Train tickets dan moet ik al betalen voor de tickets, voordat ik de datum heb ingevuld. Ik stop ze in de winkelmand, en dan staat er: nu betalen. Weet jij hoe dit zit?

Alvast veel dank voor je antwoord!

Groeten,
Judith

Hoi maar weer,

Zou kunnen maar is en blijft wat vreemd. Een e-mail vantevoren aan ze sturen kan geen kwaad. Basispunt is dat je betaalt voor een poging tot reservering en niet voor de stoel; als ze op het moment dat het loket opengaat, 45 dagen voor reisdatum, geen ticket-stoel kunnen krijgen dan storten ze het geld terug op je card. Dus alvast betalen voordat de datum ingevuld is mag op zichzelf niet uitmaken, alle datums hebben zelfde prijs…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
PS Zelf doen we het ofwel via onze chauffeur ofwel via vaste reisburo, dus geen specifieke ervaringen met VST, maar die staan wel uitstekend bekend…