treinticket

Hallo,

in februari gaan we naar sri lanka.Nu horen we dat het erg moeilijk is om een treinticket te regelen van Kandy naar Ella.
is het gemakkelijker om aan een treinticket te krijgen van Nuwata Eliya naar Ella? Of mis je dan een mooi gedeelte van de trip? Of is het misschien beter een treinticket te regelen van Kandy naar Nuwata Eliya?

Alvast bedankt
gr Rose

Hoi Rose,

Sorry hij slipte er een beetje tussen door :wink:

Verkeerd gehoord - reserveringen voor SLR stoelen zijn altijd wat complex daar. Maakt niet uit of het vanaf Kandy of vanaf Nanu Oya (Eliya) is, het laatste deel is inderdaad het mooiste.
Maar als je aldaar een operator/chauffeur/hotel-met-contact hebt moet het te doen zijn zonder alteveel extra kosten; benadruk wel dat ze via Mobitel moeten reserveren en niet iemand naar het loket moeten sturen. Loketreserveringen zijn nu écht (voor drukke routes) 2e keus omdat ze 30 dagen tevoren pas kunnen, de telefonische via Mobitel starten 45 dagen vantevoren dus met wat pech kan het loket je ook 30 dagen voor vertrek geen enkele stoel leveren. In dit geval heb je niets aan Exporail/Rajadhani, die hebben voor deze route de 3e en laatste trein welke het mooiste stuk in het donker doet.

Zie

voor het hele verhaal.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

(Nagenoeg) zeker zijn van een zitplaats voor deze rit? Stap een station eerder in, in Peradeniya. Hebben wij afgelopen jaar ook gedaan, werkte perfect. Je stapt dan in in de trein van Colombo (?) via Kandy naar Ella. In Kandy stappen heel veel mensen uit, waardoor je als eerste aanspraak kunt maken op een zitplaats. Mensen gaven bij ons aan uit te stappen in Kandy, zodat wij hun plekje konden overnemen.

1 like

Wel, dat is niet geheel juiste info. In het Prikbord verhaal geef ik deze optie (paar stations eerder instappen) nadrukkelijk als alternatief voor als je geen reservering (meer) kon krijgen. Je gaat dan inderdaad meestrijden om de plaatsen in de unreserved carriages.

A] Dat gaat vaak goed inderdaad maar niet altijd. Toeristen probeerden het, ik meen in Pilimatawala voor de 3e trein van de dag, maar toen ie het station binnenreed puilde de mensenmassa al uit de open deuren en treeplanken en hebben ze toch maar een taxi genomen.
B] Destijds toen jullie reisden stopten de blauwe treinen inderdaad in Peradeniya voor Kandy maar sinds een paar maanden doen ze dat na Kandy. Zie ook dienstregeling op Prikbord en SLR site zelf (Seat61 loopt nog achter). Die keuze heeft SLR nu eenmaal door de route waarbij de trein eerst langs spoor 1 van Peradeniya rijdt en half uurtje later langs spoor 2; blijkbaar was dit beter voor de ‘gemiddelde’ reiziger. Voor deze truuk werkt Peradeniya dus niet meer, Kadugannawa is denk ik dichtstbijzijnde station voordat ie in Kandy komt want Pilimatawala slaan de blauwe treinen meen ik over.

Sukses en dank,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Hoi hoi,
dank jullie wel voor de tips.
Ik heb besloten om via Kandy naar Ella te reizen met een tussenstop in Nuwara Eliya. Is het de moeite om deze tussenstop te nemen en naar worlds end te gaan?
Of kan je via Ella ook naar worlds end?ik bedoel hiermee, is de afstand dan niet te ver?
Alvast bedankt

Ja hoor, betere oplossing. HP park kun je het beste 7 uur 's ochtends binnengaan omdat je dan de beste kans hebt op uitzicht bij WE, als je later komt dan zijn door de opgekomen zon in de vallei al wolken aan het vormen die naar de bergen drijven en vanaf 8.30-9 uur tot dichte mist kunnen leiden. Door de anderhalf uur wandelen vanaf de ingang ben je die net voor.
Eliya naar ingang is 45 minuten en Ella daarheen 1.30 uur dus vanaf Ella zou je gewoon drie kwartier eerder moeten opstaan :frowning:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]