Ik heb de tip gekregen om toch naar koh lipe te gaan in plaats van koh phi phi. Nu is alleen de vraag hoe ik daar het beste naar toe reis vanuit khao sok nationaal park en wat de reistijd ongeveer is. Vanuit koh lipe wil ik weer terug naar Bangkok, kan ik dan het beste vliegen?? Waarvandaan en hoe kom ik daar??
Weet iemand leuke niet te dure accomodatie op koh lipe???
Als eerste even hoe lang wil je gaan want om nou voor twee dagen daarheen te gaan is een eind reizen.
Ben zelf via Khao Sok- Phuket( Bus)-Phi Phi- Lanta-Ko Lipe gegaan.(Ferry-speedboot).
Reistijd is wel behoorlijk. Als je de ferry op Phuket van 8.00 uur haalt heb je er op z’n vroegst om 15.30 (officieel) maar mijn ervaring was dat het eerder 17 uur was. (was zelf vanuit Lanta gegaan en dat was al 3 uur met een speedboot)
Als je gaat kun je via Pak Barra op het vaste land naar Hat Yai en dan naar Bangkok terugvliegen. Dit is een reis van 1.5 uur varen en dan nog 2 uur in de minibus. Je bent dus dan ook behoorlijk onderweg!
Accommodatie is prijzig op Lipe maar er zijn ook goedkope hutjes. Zat zelf in Guesthouse Horizon maar dat is ondertussen twee jaaar geleden. Dat was prima met airco, warm water! En iets van 900 baht.