Onderwerp zegt denk ik al genoeg !
Kun je vanaf koh samui naar koh lipe toe ? In augustus en hoe?
Via Wereldwijzer app
Onderwerp zegt denk ik al genoeg !
Kun je vanaf koh samui naar koh lipe toe ? In augustus en hoe?
Via Wereldwijzer app
Ik heb je vraag even naar het Thailand Reiscafé verplaatst. Ik denk dat hier meer kenners komen dan in ons algemene Reiscafé.
Succes. :chin:
Bedankt haha helemaal niet in de gaten gehad
Via Wereldwijzer app
Hoi, ik heb dat gedaan vanaf Koh Samui. Het is te doen, maar het is wel een taaie boottocht (de taaiste die ik heb meegemaakt in asie in vele maanden daar reizen). De tocht duurt echt lang (zeker 8 uur), vind plaats middels vrij oude boten waar het binnen niet uit te houden is door hitte en lawaai, en waarbij het ook op het dek niet comfortabel is door de uitlaatgassen en bij hitte door de felle zon…ook de motoren maken veel lawai. Let wel, ik ben geen 5 sterren toerist maar ook geen backpacker. Als we zonnebrand in onze handbagage hadden gehad en voldoende eten en (koud drinken) was het beter uit te houden geweest. Wij zijn op de terugweg naar het vaste land gevaren met een speedboot, dat was wel snel (1.25 uur) en comfortabel. Koh Lipe is overigens een geweldig eiland, doe ook zeker een eiland/snorkeltoer met een prive bootje, kost niet veel en je hebt een super dag! Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag!
ps: boottickets koop je gewoon paar dagen van te voren (niet de dag van te voren, varen weinig boten en zitten meestal vol!) gewoon bij een van de vele toeristenkantoortjes.
Oh shit, sorry, ik bedenk me nu dat wij vanaf Phuket zijn gevaren,. Vanaf Samui lijkt me dus niet haalbaar, ligt helemaal in een andere zee.
Hoi,
Het zal best een tocht zijn maar in Thailand is bijna alles mogelijk als je maar betaald ![]()
Vanaf Koh Samui kun je een boot-bus tocht boeken naar Hat Yai. Vanaf Hat Yai een bus of minivan nemen naar Pak Barra, vanaf daar vertrekt de boot naar. Koh Lipe.
Volgens mij kun je ook vanaf Koh Samui via Surat thani naar Trang. Vanaf daar gaat ook een boot. Ik zou alleen wel even de precieze boottijden checken via internet ![]()
Koh Lipe is trouwens een lange reis heeeeel erg waard!!
Ja, kan. Maar hou er rekening mee dat je op Koh Lipe de enige buitenl;ander zult zinn, dat vrijwel alles dicht is en er ook bijna geen Thai zijn die tijd van het jaar.
Koh lipe is een zeer klein eiland waar buiten het seizoen weinig te beleven is. Voornaamste reden om er heen te gaan is duiken en snorkelen, mooi koraal.
Ik vraag me af of je in 1 dag de reis kunt maken. Ik ben vanaf koh lipe met de eerste boot naar pakbarra vertrokken, vanuit daar met minivan naar trang, overstappen op minivan naar suratthani en kwam daar om 1900 aan. Wil je het in 1 dag doen dan ben je denk ik aangewezen op een privé transfer.
Hai,
wij zijn ook vanaf Pakbara met de speedboat gegaan (wel bumpy ride / golfslag en regen)
Echter was iedere golf waard, wat een ervaring. We waren inderdaad zowat de enige toeristen op het hele eiland, wat het voor ons bijzonder maakte.
We hadden ook een super brute bungalow aan het water, super betaalbaar (wij waren in september / october 2012)
Stikt er wel van de zwerfhonden helaas, maar mag de pret niet drukken.
Hebben destijds vanaf hier de overtoch al geregeld, indien gewenst stuur ik je die informatie
grt !