Vanaf 1 december reis ik (jonge vrouw) alleen door Ecuador. Ik maak 4 maanden een rondreis door Ecuador, Peru, Bolivia en Argentinie en begin januari heb ik met een vriendin afgesproken in Lima. Ik ben er alleen nog niet zeker over hoe ik van Ecuador naar Lima zal reizen. Heeft iemand die dit eerder gedaan heeft tips voor mij? Ik zou graag met de bus reizen omdat dit een stuk goedkoper is en ik op die manier veel meer zie. Maar hoe lang duurt dit ongeveer? Is het veilig genoeg? Wat is dan de veiligste weg? Hoe zijn de grenzen? En hoe veel kost het ongeveer? Het wordt mij in de reisgidsen nog niet echt duidelijk. Als het mij wordt afgeraden denk ik er over om te vliegen van Quito of Guyaquil naar Lima. Is er iemand die hier ervaringen mee heeft? Het goedkoopste ticket wat ik tot nog toe heb kunnen vinden is 300 euro.
Ik hoop dat iemand mij een beetje verder kan helpen, alle tips zijn welkom!!
Is there a direct bus from Guayaquil Ecuador to Tumbes Peru?
Like the title says, I prefer to take a direct bus and avoid the shady taxi drivers at the Tumbes/Huaquillas border crossing.
Can someone suggest a bus company that I can use when i arrive at the large bus terminal in Guayaquil?
Ormeño runs Guayaquil - Lima via Tumbes.
According to recent news on this branch also Cruz del Sur have started direct service on that route.
also CIVA runs direct buses between Guayaquil and Tumbes
There are 2 buses from Guayaquil to Tumbes. First posibility is Ormeña. They have a direct bus to Lima and they stop at Tumbes. The price is about 35 Dollar per person. This bus starts from their office at 500 meters outside of the bus terminal at the Avenue Las Americas.
Other posibility is to go with a bus from Cifa. This bus you can take inside the bus terminal of Guayaquil. They charge 15 Dollar per person and they have 3 conections every day, meanwhile Ormeña only has one bus por day.
Also does anyone know what time the Ecuadorian and Peruvian border imigration close?
Thanks for the respones guys
from what I know, the inmigration services are open all day and night, 24 hour non stop. There are plenty of “helpers” that will offer you assistance on the Peruvian side and charge you usd 6 or 10. Sometimes they are helpful.
Saludos cordiales,
Als je het LP forum doorloopt zie je meer postings over dit onderwerp.Mijn conclusie met de bus gaan die vertrekt uit het busstation.
Ga met de bus! Ik heb samen met een vriendin drie maanden gereisd door Ecuador, Peru en Bolivia en ook wij hebben lang getwijfeld over hoe wij van Ecuador naar Peru zouden reizen. Maar toch de gok gewaagd en we hebben ons totaal niet onveilig gevoeld! We zijn volgens mij van Cuenca naar Mancora gegaan en na een paar dagen Mancora naar Lima afgereisd (volgens mij duurde dit laatste ritje 20 uur). Verder niet zo’n bijster interessante busreis, je ziet voornamelijk zand, zand en nog eens zand!