Hey,
ik zou graag een rechtstreekse bus nemen vanuit Guayaquil naar Lima.
Ik zou graag weten of iemand hiermee ervaring heeft?
En wat de mogelijke prijzen zouden zijn?
Want ik zou ook een vliegtuig kunnen nemen vanuit Guayaquil naar Lima want ik hoor nog al verhalen over grensproblemen ed.
Als iemand weet waar je ergens op internet meer info hierover kunt vinden?
Moet je zon lange busrit ook ver op voorhand vastleggen? of is een dag op voorhand bvb ook ok?
als iemand echt gewoon iets meer weet!!! laat het aub weten!
Ook over de veiligheid ed in Guayaquil, want daar lees ik ook niet echt goede verhalen over :-s
Bedankt!!!
Volgens mij kun je vanuit Guayaquil met een rechtstreekse bus naar Chiclayo en daar kun je zeker een directe bus naar Lima nemen. Het zal in totaal iets van USD 40 to USD 60 zijn, afhankelijk van de maatschappij.
De bussen kun je meestal nog dezelfde dag boeken en wat ik gehoord heb moet de grensovergang ook geen probleem zijn. Ik ben zelf via een andere grensovergang naar Peru (Zumba) gegaan wat vlotjes en vriendelijk ging.
In Guayaquil kun je overdag veilig in het centrum rondlopen en op de Malecon ook in de avond. Check anders even in je hotel.
Als het even kan sla dan niet Noord-Peru over, er is daar zoveel te zien en niet zo toeristisch als het zuiden. O.a. de omgeving rond Chayapoyas, Celedin, Cajamarca, Chiclayo en Trujillo.
hi!
ik heb de route lima-guayaquil gedaan 2 maandjes terug, duurt 27 uur, maar de bus is erg goed, je krijgt er lunch, avondeten, ontbijt! stoelen zijn ruim en zit/loungeruimte voorin!
ik heb het 1 dag vantevoren geboekt bij: http://www.grupo-ormeno.com.pe/home.php genoeg plaats!
was volgens mij rond de €50 in ieder geval niet meer!
je hebt ook duurdere maatschappijen zoals cruz del sur.
guayaquil is gewoon veilig, malacon is wel leuk en las penas, maar langer dan een dag zoou ik daar niet blijven, echt niks te doen!
Ik zou even op de volgende site kijken:
http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/index.php?sid=14a92d6da92bda3122f076b9105933d6
Hier zitten mensen die er gewoond hebben en sommige wonen er nog steeds.