Goedkoop van guayaquil (Ecuador) naar Lima /cuzco (Peru)

Hallo, ik ben aan het twijfelen om naar de Galapagos eilanden te gaan
Ik zou van Brussel naar guayquil vliegen van daar naar de eilanden, en dan weer van guayquil naar Peru…
Ik heb iets gelezen van een rechtstreekse bus naar Lima, bestaat deze verbinding nog is hij veilig en wat zou hij kosten. Is het een nachtbus? Hoeveel uren zou hij erover doen?
Kan je ook rechtstreeks van guayquil naar cuzco reizen?
Groetjes Gino

www.cruzdelsur.com.pe is één van de meest betrouwbare maatschappijen in Peru, zij bieden de service dagelijks aan en je doet er 28 uur over :smiley: Kost je omgerekend ongeveer US$120 enkele reis in de meest luxe klasse (VIP service).

Vliegen kan uiteraard ook, wel duurder. Bijvoorbeeld met Avianca of LATAM. Voor Avianca/TACA vind ik via Cheap Flights, Airline Tickets & Airfare Deals | KAYAK rechtstreekse vluchten voor US$283. Natuurlijk is het een aardig prijsverschil en ik hou wel van de nachtbussen, maar 28 uur in de bus of 2 uur in een vliegtuig… ik zou dan toch die extra US$160 neerleggen :slight_smile:

Voor een tientje extra vlieg je door naar Cuzco trouwens, maar wel een lange overstap (overnachting) in Lima.

Bedankt voor u advies, vlieger zou idd leuker zijn maar ik vrees dat ik daardoor extra zal moeten bijwerken :joy: Groetjes

Wij doen doen het andersom, van Cuzco naar Guayaguil (overstap Lima), maar dan wel vliegen uiteraard.
Voor €225 gaan wij in Augustus (prijs verandert nooit btw)

Prijs veranderd nooit? Als ik op de luchthaven mijn tickets koop zou ik het dan aan dezelfde prijs hebben…of zou het toch nog kunnen dat het duurder is? Voor hoe lang gaat u? Groetjes

Nouja we hebben online de prijzen in de gaten gehouden. Daar verschilen de prijzen niet zo veel. Op het vliegveld zelf durf ik niet te zeggen.

Zeg maar jij hoor,
Maar hoe lang waar heen? We zijn inmiddels al 8,5 maand onderweg.

Amai, gelukzak…ik kan maar 2 maand weg, ik dacht de Galapagoseilanden, Peru, Bolivia, Chili, Argentinië en Brazilië te doen, wel de hoogpunten van elk land. Ik heb mijn route gepost in forum zuid-Amerika. Galápagoseilanden weet ik nog niet zeker, valt te zien of ik geld genoeg heb. Ik ga volgend jaar.