Reizen van Cebu naar El Nido (town)

Hallo,

In November zal ik in de Filipijnen gaan rondreizen. Vanaf Cebu wil ik naar Palawan (El Nido Town) >>>. Eventueel via Puerto Princesa. Cebu Pacific vliegt b.v. wel naar Palawan, maar de enige vluchten die ik zie zijn vluchten zonder bagage. Alleen handbagage tot 5 kilo wordt dan toegestaan. Zijn trouwens wel heel goedkoop :thumbsup: Maar dan zou ik mijn bagage ergens in Cebu moeten stallen in b.v. een kluis op het vliegveld als die er zijn (heb ik nog niet gekeken). Dat kan en is zeker een optie, omdat ik na Palawan weer terug zal gaan naar Cebu.

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt.

Groet,
René

Het lijkt mij wanneer je bijbetaald je toch wel meer dan die 5 kilo mag mee nemen ?
Alhoewel dat bijbetalen is vaak duur per kilo,en als je de spullen toch niet nodig heb,kun je ze bij cebuexpatservice stallen, men rekend 125 peso per koffer of rugzak , dus zeg zo 2 euro per week,das toch goed te doen nietwaar ? http://www.cebuexpatservices.com/storage.php
Voor zover ik weet zijn er op de airport in Cebu nog geen mogelijkheden iets te stallen.

1 like

@Korikong

Bedankt! Ik ga de cebuexpatservice gebruiken denk ik zo.

Bij Cebu Pacific wordt specifiek “Carry-on bags only; No checked bags” aangegeven. Zullen wel kleine vliegtuigen zijn. Wellicht dat bij andere luchtvaartmaatschappijen de bagage wel meegenomen kan worden vanaf Cebu naar Palawan. Sowieso vanaf Minala zijn er voldoende vluchten met bagage (max 15 kilo) heb ik gezien. Maar dan moet ik via Manila vliegen. Maar ik denk dat de expatservice mij gaat helpen.

Nou das echt nieuw voor mij te horen dat CP vanaf Cebu naar PP, geen ingecheckte begage,maar alleen handbagage van max 5 kilo toestaat. Ik ben zelf dan ook nog nooit van Cebu naar PP gevlogen. Ik vlieg zelf meestal vanaf Manila met CP, en dan kom ik vaak van een internationale vlucht,dus een koffer van 20 kilo, dus bijbetalen.
Ik heb voor de zekerheid nog even op de site van Cebuairport gekeken,maar niks dat er op wijst dat stallen daar al mogelijk is

Succes

Iemand ervaring met duiken op cebu en omliggende eilanden?