Weet iemand of het mogelijk is om met een grote backpack van 20 kg
met cebupacificair te vliegen van manilla naar legazpi? op de site van cebupacificair staat dat je maar 1 stuk mee mag nemen van 7 kg en ik kan er niet uit opmaken of dat handbagage is.
Je kan tegen betaling bagage meenemen. Als je je ticket boekt moet je aangeven dat je bagage mee wilt nemen.
Iets uitgebreider: als je je ticket boekt, en je wilt extra bagage meenemen, dat direct bij boeken. Je kunt tot 30 kilo meenemen. 30 Kilo kost 700 peso (= ong. € 12,50). Als je te weinig of niet direct weet wat je allemaal mee gaat nemen: tot 4 uur voor vertrek kun je wijzigen of boeken.
Die 7 kilo is de standaard cabin-bagage, als je geen incheck bagage hebt. Je backpack kan dus gewoon mee. Die 7 kilo komt wel bij je totale gewicht, hou daar dus rekening mee.
Even in algemene zin mijn eigen ervaring;
Zowel bij Cebupacific als bij Phillair geldt; 15 kg hoofdbagage en 7 kg handbagage. Voor extra moet je betalen.
Die reis met Phillair hebben we veel moeite gedaan om de bagage onderling goed te verdelen (hier kwam de “bagageweger” van de Aldi goed van pas), maar dat was helemaal niet nodig geweest, want ze wegen de bagage van één boeking samen, dus het totaal telt. Weten we dat weer voor de volgende keer.
Voor handbagage geldt dus dat 7 kg officieel het maximum is, maar ik heb niet meegemaakt dat deze daadwerkelijk gewogen werd.
Nu we toch bezig zijn: het is al enige tijd zo, dat je bij Cebu Pacific alleen nog maar Lite kunt boeken. Dat betekent, dat je standaard met 7 kilo hand bagage reist. Elke kilo meer moet je dus (van te voren!) bij kopen.Neem dat een beetje ruim, want ter plekke kilo’s bijbetalen is veel duurder!