Bagage Cebu Pacific

Nog een paar weken en dan mag ik eindelijk vertrekken :smiley: Voor de zekerheid wel tickets naar en van Boracay geregeld en accomodatie daar, aangezien ik daar met oud en nieuw (= druk) zal verblijven. Anyway, op de heenweg vlieg ik van Cebu naar Caticlan en terug van Kalibo naar Manila. Op de heenweg/ Caticlan route kon ik de bagage maar upgraden tot 10 kg. En hoe zeer ik ook mijn best doe… ik vrees dat ik meer dan 10 kg meeneem. Nu is mijn vraag:
-Is de 10 kg voor check in bagage en heb ik daarnaast nog 5 kg voor handbagage??? Of is het 10 kg totaal?
-Is het uberhaupt check in bagage naast je handbagage???
Ze hebben het steeds over 1 stuk bagage… ik vermoed dat dit geldt voor tickets zonder upgraden bagage. Maar zeker weten doe ik het dus niet.
-Doen ze moeilijk met overgewicht/ 2 stuks bagage???
Betalen vind ik geen probleem. Althans als het een redelijk bedrag is. Zolang mijn tassen en ik maar mee mogen. haha

Ik zit me suf te zoeken op de site van Cebu en haar voorwaarden. Maar ik word er niet wijzer van. Iemand hier ervaring mee?

Gr. Shirley

Als je bagage geboekt hebt, dan komt dat boven op je handbagage. Dat betekent dus 10kg voor het ruim, en ik dacht 7 (?) handbagage.

Mijn ervaring afgelopen zomer is dat ze heel streng controleren. Je ruimbagage wordt gewogen, je handbagage wordt gewogen, en ze kijken naar de afmetingen van de handbagage. Dat was op het vliegveld van Manilla. Op Cebu Airport waren de controles iets minder streng.

1 like

Thx Jenny, ik weet niet of ik bagage geboekt heb. Je krijgt de optie voor ugrade. Is dat hetzelfde als aparte bagage boeken dan? Een andere optie kreeg ik niet, volgens mij. Op mijn ticket staat: “Prepaid Baggage 10kg” .

Afmeting handbagage is geen probleem (vluchten van en naar Caticlan zijn trouwens enige uitzondering met 5 kg ipv 7 kg voor handbagage). Hopelijk is de " prepaid baggage" dus aparte bagage voor in het ruim. Gewicht bagage in ruim en handbagage apart geteld is goed nieuws! Wellicht dat ik het kan redden met 15 kg totaal. Dan ben ik al 4 weken onderweg en zijn de voorraden shampoo, zonnebrand, kadootjes ed al verminderd qua gewicht :P.

En als ik de 15 kg totaal teboven ga… zijn ze echt zo streng dat ze je niet meenemen? In de voorwaarden staat natuurlijk dat ze dat mogen. Maar ja, gebeurt het ook echt? Kan ik me toch niet voorstellen.

Je mag mee (mits er ruimte is), je betaalt alleen fors per kg overgewicht. Het bedrag weet ik niet.

Als er op je ticket staat dat je prepaid bagage hebt, dan heb je dat geboekt.