Reizen in Flores in november-december

hallo, is het nog te doen qua regen om in 2de helft november, 1ste helft december door flores te reizen…heb verschillende commentaren gelezen, van ONMOGELIJK TE BERIJDEN WEGEN tot TE DOEN, MAAR MET VERTRAGING…en is een boottocht naar rinca niet te gevaarlijk in deze periode, en is het snorkelen nog te doen?
kent er ook iemand een adres om goedkoop en goed een auto, eventueel met gids te huren om van OOST flores naar Westflores te trekken.
bedankt vvr de antwoorden

ik ben in juni in Flores geweest, en ook toen hebben we veel regen gehad… ik had mazzel, maar op een gegeven moment zijn wegen een paar dagen afgesloten geweest door aardverschuivingen! natuurlijk zijn er omwegen, maar die leiden, gezien het beperkte wegennet, tot lange vertragingen.

auto’s met gidsen worden op veel plekken aangeboden, m.n. op het vliegveld van Maumere. ik heb alles met de bus gedaan, ik kan je dus niemand aanraden. ik heb prijzen gehoord van ongeveer 30 euro per dag, maar dat is vast onderhandelbaar.

snorkelen is te doen in nov/dec, alleen in feb wordt er niet gedoken/gesnorkeld vanwege het slechte zicht.

ik vond Flores echt prachtig! zie ook http://www.outofasia.nl

groet,

Jenny