Is Flores goed te doen in januari?!?

Volgende week vliegen we naar Flores om vanaf Maumere naar Labuan Bajo te gaan. Maar we lezen dat het behoorlijk kan regenen in deze periode… Heeft iemand ervaring? Of tips? Alvast bedankt! :kus: :dag:

Hey,
Het regenseizoen is in de war, ik ben zelf afgelopen augustus tot oktober op Flores geweest en hebben regelmatig een buitje gehad (eigenlijk zou het kurkdroog moeten zijn), maar ik moet zeggen dat ik er zelf niet zo’n hinder van heb gehad. Neem zo’n cape mee (platic, bv xenos) tegen de regen met muts. Die kan je aandoen (over je rugzak heen) bij een overwachte bui, erg handig! Verder dien je rekening te houden met reisplanning, vliegtuigen kunnen vertraging hebben of wegen die niet zo goed begaanbaar zijn. Tip: ik kan je in contact brengen met een toffe gids (met auto) die je op Flores rondleidt van Maumere naar Labuanbajo (of andersom) met alle hoogtepunten (zoals Bena/Luba, Kelimutu, Hot spring en komodo). Laat maar weten. Goede reis.
Annemieke

1 like

Heey Annemieke!

Thnx voor de tip! Als je wat adresgegevens van hem hebt zou dat erg fijn zijn! Hoe lang deed je daar ongeveer over? Ik zit namelijk wel aan een aantal data vast. Alvast bedankt!

Groetjes,
Charlotte