Reizen en werken (op WWOOF-farms)

Ben van plan om (misschien in oktober en anders begin 2019) voor ca 3 a 4 maanden naar Thailand (en ook Vietnam etc) te gaan.
Zou ook willen gaan werken op WWOOF-farms.
Tevens heb ik nog plannen om boeddhistische kloosters te gaan bezoeken oid.

Wil er verder nog aan toevoegen dat ik ook nog ondermeer naar Vietnam, Laos en Cambodja zou willen gaan reizen.
Wie heeft eigenlijk hier ervaringen mee?

Hou er rekening mee dat dit soort activiteiten in Thailand illegaal is. De kans dat je er problemen mee krijgt is mklein overigens.

Zijn werkzaamheden op WWOOF-farms illegaal in Thailand?
Dat is nieuw voor mij.
Maar waarom is dat zo dan?
In Australie heb ik ook op een WWOOF-farm gewerkt en dat was helemaal geen probleem.
Okay; een heel ander land, maar toch verbaasd het mij.

Voor alle werk in Thailand, inclusief vrijwilligerswerk, is een workpermit vereist.

Heel erg bedankt voor je reactie, stevenl
Ben.blij dat ik hiervan op de hoogte ben.
Zal dit ook nog even verder gaan uitzoeken.

in Australie had je vermoedelijk een Working Holiday Visa. Thailand kent dat niet, er zijn sowieso weinig landen waar dit 100% legaal is. Er is natuurlijk ook beslist een kans op misbruik, toeristen die plekken innemen waardoor locals werkloos raken.

<Erik> & [Sandya]

Dat is ook weer zo.

Had trouwens in Australië inderdaad een working holiday visa.

Om het nog wat breder te trekken, op basis van m’n ervaring met Sri Lanka waar de discussie volop speelt:
[ul]
[li]Working/business visa is best te krijgen als het om een armlastige en charitatieve organisatie gaat. Met gewone salarissen zou dit werk, bijvoorbeeld kinderhuizen of scholen, gewoon niet te financieren zijn.[/li][li]Maar het wordt al een stuk lastiger als hotelletjes (vaak gerund door Ik-Ben-Weg achtige buitenlandse eigenaars, of in ieder geval 1 van de eigenaars buitenlands) dingen gaan aanbieden zoals gratis kamer voor 4 uur per dag in keuken en schoonmaak helpen of zelfs Engelse les geven of desnoods positief over het hotel vloggen. (En nee niet als verplicht borden wassen voor de gast die de rekening niet betaalt :chin:). Komt geregeld voor maar is misschien wel armlastig doch niet charitatief. En betekent verdringing van locals van de arbeidsmarkt, oneerlijke concurrentie met hotelletjes die wel gewoon betalen voor kok en schoonmaker, etc etc. Dus zowel aanbieder als toerist die toehapt zijn in overtreding, en de buren en/of dat andere hotelletje gaan het echt ooit bij politie melden en beide partijen in de cel laten gooien.[/li][/ul]
Waar tussen deze twee extremen een WWOOF farm in zit durf ik niet te zeggen, maar de problemen zijn hopelijk nu enigszins geschetst.

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor je reactie, erikdr

Zal mij eens goed gaan oriënteren voor een werkvisum.
Ben hier toch wel erg benieuwd naar.

Even iets anders.
Wie heeft ervaringen met het verblijven in (boeddhistische) kloosters etc?

Werkvisum kan meestal wel, maar de permit om echt te mogen werken is een ander verhaal dat relatief veel geld kost en lang duurt.

Voor kortstondig vrijwilligerswerk is dit geen optie.

Ben nog steeds bezig om bepaalde zaken voor mezelf duidelijk en helder te krijgen.
Zou graag in oktober al naar Thailand willen, maar weet nog even niet of dit gaat lukken (financieel gezien vooral).
Wellicht moet ik het nog even ca een half jaar gaan uitstellen tot maart 2019.
Tevens moet ik concrete punten gaan maken mbt tot reizen, werken etc.

Verder ben ik ondermeer benieuwd naar het volgende.
Wie heeft zoal werkervaring in Thailand?
En is het makkelijk om naar Cambodja, Vietnam etc te reizen?

Reizen in de regio is heel, heel eenvoudig.

:chin:Zorg vooral voor een goed visum het is de laatste maanden buitenlander pesten door de Thaise politie en dat gaat ze voor al om (veel)geld te verdienen.

jA dat ken en zie ik dagelijks hier in Thailand
Opgelet voor diegene die een brommertje huren,goedkoop en rijbewijs is niet nodig om er eentje te huren
Maar daar zit het duiveltje de politie weet dat ook en houd dagelijks kontrole op bijna alle wegen meestal zijn het de buitenlanders die ze doen stoppen en ja dan moet je betalen.ik noem de politie in Thailand a BIG JOke.
Ze staan klaar met boek en pen om te schrijven dus opgelet laat je niet verleiden tot het rond toeren met een bromfiets