Goedendag!
Mijn naam is Lorenzo Corrado
Ik ben een 20 jarige rechten student die heeft gekozen voor een vrije periode.
Ik vertrek 17 januari naar Brisbane om daar een maand als vrijwilliger in een nabij gelegen natuurgebied te werken.
Daarna vlieg ik door naar Sydney om mee te doen aan een 10-daagse surf trip in Byron Bay & Yamba beach.
Zodra ik dat achter de rug heb kan ik een aantal maanden gaan en staan waar en wanneer ik wil, en mijn idee was dan om een tijdje langs de oostkust van Australië te reizen.
Het wordt vrijwel zeker een avontuur waar ik erg naar uitkijk.
Ik heb nu de volgende vragen waar ik hoop dat jullie mij mee kunnen helpen!
**Welke plekken van oost- Australië moet ik gezien hebben en hoe zijn deze te bereiken? (auto, openbaar vervoer, te voet)
Ik krijg een Australische bankrekening met een daarbij behorend bankrekening nummer/pas.
Is het dan nog aan te raden om een creditcard te gebruiken en of aan te schaffen?
Liggen er eventuele hostels op deze route die goed toegankelijk zijn en waar een voorafgaande reservering niet verplicht is?
Is er een absolute NO GO in Australië? Daarmee bedoel ik iets wat je ABSOLUUT niet kan zeggen en/of uiten doen of laten.
Zijn er dingen die echt ontzettend handig zijn om altijd bij je te hebben tijdens een reis?
Valt er tijdens het hoogseizoen veel neerslag in Oost-Australië? **
Wees niet bang om te reageren ook al is het maar op één vraag.
Alles en iedereen is welkom!!
Ik hoop van jullie te horen.
Lorenzo Corrado