Mijn naam is Lorenzo.
Ik ben een 20 jarige rechten student die heeft gekozen voor een vrije periode.
Ik vertrek 17 januari naar Brisbane Australië om daar een maand als vrijwilliger in een nabij gelegen natuurgebied te werken.
Daarna vlieg ik door naar Sydney om mee te doen aan een 10-daagse surf trip in Byron Bay & Yamba beach.
Zodra ik dat achter de rug heb kan ik een aantal maanden gaan en staan waar en wanneer ik wil, en mijn idee was dan om een tijdje langs de oostkust van Australië te reizen.
Ik vond dit forum om de ervaringen van andere reizigers te lezen.
Ik ben erg benieuwd.
Hoi Lorenzo,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om rond te toeren in het oosten van Australie.
Misschien kan je je reis beginnen in Sydney, op ongeveer 50 minuten van Sydney liggen de Blue Mountains. (bezoek bij de Blue Mountains de Three Sisters en Wentworth Falls).
Je kunt ervoor kiezen om met een tour mee te gaan, maar met de auto is deze plek ook gemakkelijk te bereiken en vaak veel goedkoper.
In Cairns vind je een van dé mooiste plekjes van Australië,namelijk the Great Barrier Reef !
Dit is het grootste koraalrif ter wereld, hier wordt daarom ook vaak gesnorkeld,een ander gedeelte van het Great Barrier Reef is de Hook Reef Waterfalls hier kun je watervallen zien in de zee,Lorenzo !
Nog wat praktische info :
Vliegen is de beste manier om grote afstanden in korte tijd te overbruggen. Je reistijd wordt korter en je kunt langer ter plaatse de fantastische Australische landschappen bewonderen en van de ontspannen levensstijl genieten. De binnenlandse luchtvaartmaatschappijen van Australië - Qantas, Jetstar, Virgin Blue, Rex en hun dochtermaatschappijen - vliegen op alle hoofdsteden en regionale centra.
Met de bus reizen in Australië is comfortabel, gemakkelijk en voordelig. Bussen hebben over het algemeen airco, leeslampjes, verstelbare stoelen en video. De busdiensten zijn frequent, betaalbaar en efficiënt.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd terecht in het Australieforum, Lorenzo !
succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst.
groet,georgessiam.