reizen door noord india met een kind van 8 jaar

hallo mensen ik wil graag volgend jaar zomer met mijn man en zoon van 8 reizen door het noorden van india.Heeft er nog iemand tips, behalve de hygiene?Alles is welkom. ik ben er wat vroeg bij maar wil mij goed voorbereiden.groetjes van anita

Hoi Anita,

Algemene benadering van reizen in dit soort landen met kids is wat langzamer aan. Dus minimaal 2 nachten per lokatie, maximaal 5-6 uur per dag in de auto (met chauffeur), geregelde stops enzo. En hotel met zwembad waar mogelijk. Kies ook attracties/plaatsen die ze wat zeggen, dus eerder natuur/dieren en wat minder pure culturele plekken. Maar met pakweg Rajasthan, Delhi, Agra/Taj Mahal en Varanasi kom je ook voor de jongeren al een heel eind. Ze zijn allemaal qua landschap/lokatie/sfeer zodanig indrukwekkend dat ie er wel iets aan zal hebben, bijvoorbeeld boottocht op de Ganges bij Varanasi.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

thanx voor je reactie, ik wil mij graag voorbereiden omdat het geen kindervakantie is maar wil hem wel wat van het iniaase ciltuur laten zien.Ik ben de laatse 5 jaar alleen naar resort geweest met mijn zoon .

Heb zelf paar jaar geleden rondgereist met mijn dochter van 10. Kan je van harte aanbevelen om contact op te nemen met site thepearlsofindia. Met hun kun je overleggen wat je wilt. Ik zou niet teveel willen omdat de afstanden nogal kunnen tegenvallen zeker in de moessontijd kunnen de wegen ineens vollopen. Choki Dani in Jaipur is leuk (alleen niet het buffet meedoen daar), amber fort in jaipur. Chauffeurs weten precies waar leuke hotels zijn met zwembad zodat je ook lekker kunt ontspannen na alle indrukken van het mooie maar soms rauwe leven in india.
Ranakpur is zeker aanrader: heerlijk hotel met zalig zwembad en voor indiase begrippen prachtige kamers. Aardige bediening en vlakbij leuke tempels. Jodhpur is mooi (blue city). Neem gewoon eens contact met ze op en leg voor wat je wilt. Ik weet zeker dat je er geen spijt van zult hebben.

Eten moet je op plaatsen waar veel andere mensen ook eten. Check altijd of dop van drinken goed dichtzit (ze willen nogal eens die vieze thumbsup-cola aanbieden -echt niet te drinken- en als je zegt dat je het niet wilt hameren ze gewoon de dop er weer op… Hygiene: zelf billendoekjes meenemen en ehbo-set voor diarhee. Ik zou zelf altijd via huisarts antibiotica vragen om mee te nemen. De diarheeremmers zijn niet altijd effectief of zelfs niet altijd goed om te gebruiken. Veel water drinken (uit fles) en zorgen dat je niet zwemt in niet schone zwembaden (bijvoorbeeld groen met dode vleermuizen erin). Zorg dat je niet te lange dagen maakt in auto, korte afstanden en leuke trips. Bijv. in ranakpur kun je vlakbij naar tempel in grot lopen, beetje corsica-gevoel krijg je dan. Zorg dat je altijd water en iets hartigs bij je hebt (evergreen, sultana, dextro). Taj is mooi en als je tegen sluitingstijd gaat is het niet zo’n lange wachtrij meer en kun je vrij snel doorlopen. Lekker park erbij. Alleen je mag geen snoertjes of dingen van camera bijhebben ivm angst voor bomaanslagen. Oostingang is beste. In Jaipur kun je vrij goedkoop kleding laten maken, zal je zoon/dochter vast leuk vinden en is heel handig om meer incognito rond te lopen. Voor meisje: salwaar kameez, voor jongen een kurta. Makkelijk en lichtgewicht. Ook leuke ervaring om te doen voor kinderen. Nog een tip: geef je kind eigen camera zodat hij/zij zelf india kan vastleggen zoals hij/zij het ziet. En als het een meisje is: ben voorbereid op aanbiedingen tegen aantal kamelen… Let goed op je kind en praat over wat je ziet en hoort en ervaart. Leg ook vooral uit dat het bedelen ook een soort industrie is. Natuurlijk is er armoede maar de mensen die bedelen om spullen verkopen het meteen weer door. Eten willen ze vaak niet… Kijk of je ergens mee kunt koken of eten bij mensen thuis. Is leuke ervaring en dan zie je hoe india echt is. Lees van tevoren wat boeken (bieb/internet) of info over india. En ga thuis eens alvast wat koken ala india: rijst, chapati, naanbrood, dal (linzen). Maar ook pizza hut in agra is heerlijk. En mcdrive kennen ze daar ook alleen geen vlees maar veggieburgers.